וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרן ברק: לא ניתן למנוע ההתאבדות הבאה של שופט

31.5.2011 / 0:02

במהלך ביקור במכללת "שערי משפט", התייחס נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר להתאבדות השופט מוריס בן עטר. "לא ניתן למנוע את ההתאבדות הבאה של שופט בשל עומס התיקים"

"לא ניתן למנוע את ההתאבדות הבאה של שופט בשל עומס התיקים", כך אמר נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, בהתייחסו להתאבדותו של שופט בית משפט השלום בירושלים, מוריס בן עטר, בפברואר השנה.

ברק, שביקר במכללת "שערי משפט", וענה לשאלות שהציגו בפניו הסטודנטים. הוא סקר בפני הסטודנטים את כמות התיקים שעמה נאלצים להתמודד שופטים במערכת, ואמר כי העומס הבלתי נסבל נותן את אותותיו גם על מצבם הנפשי של חלק מהשופטים. "לא ניתן למנוע את ההתאבדות הבאה של שופט בשל עומס התיקים, אך ניתן וצריך לצמצם את הסתברותה", אמר. "הפתרון לא יבוא רק בהוספת שופטים למערכת, אם כי ראוי להוסיף תקנים שיקלו מעט את העומס בבתי המשפט, כך שההסתברות ששופט ייקלע למצוקה נפשית וישלח יד בנפשו תהיה קטנה יותר".

ברק התייחס גם להחלטה לעכב את ביצוע גזר הדין של הנשיא לשעבר משה קצב. "איני בטוח שיש בכך סטייה מההלכות שקבע בית המשפט העליון בעבר", אמר לסטודנטים. הוא הוסיף כי ראוי לשקול לאמץ את המודל שנהוג במדינות אחרות, לפיו חזקת החפות עומדת לנאשם עד תום הדיון בערעורו. "קבלת גישה זו, ובצדה האפשרות להוסיף ראיות גם בשלב הערעור, עשויה בהחלט להביא להימנעות מכליאת אדם שהורשע בערכאה הראשונה עד תום הדיון בערעורו".

כמו כן, נשיא העליון לשעבר הביע התנגדות להצעת החוק שלא לפתוח בחקירה נגד ראש ממשלה מכהן. "עמדה כזו קיימת בצרפת, אך היא מנוגדת לחלוטין לתרבות המשפטית שלנו". ברק הזכיר את מעורבותו בפרשת חשבון הדולרים של לאה רבין, והוסיף כי זהו מבחנו האמתי של "מבחן בוזגלו".

בסיום דבריו הביע ברק תקווה שהשופטים שבאים אחריו לא יקבלו בהכרח את עמדותיו. "כפי שאמרתי לעמיתיי בבית המשפט העליון עם פרישתי: אני מקווה שלא תסטו מפסקי הדין שלי רק מכיוון שאני כתבתי אותם, אך אני מקווה גם שלא תימנעו מלסטות מהם, אם תחשבו שהם שגויים, רק מפני שכתבתי אותם".

עדכון ראשון: 23:19, 30.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully