וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש קבעה: לא יורחב הרכב השופטים בערעור קצב

30.5.2011 / 19:54

נשיאת בית המשפט העליון החליטה כי הרכב שלושת השופטים שידון בערעור של הנשיא לשעבר לא יורחב, בניגוד לבקשת פרקליטיו. "הטענות יתבררו בדרך הרגילה", כתבה בהחלטתה

בית המשפט העליון דחה היום (ששני) את הבקשה שהגישו אתמול עורכי דינו של הנשיא לשעבר, משה קצב, להרחיב את ההרכב שדן בערעורו של קצב בית המשפט העליון. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, כתבה בהחלטתה כי ככלל, הרחבת הרכב השופטים במקרים בהם מתעוררות שאלות משפטיות או חוקתיות עקרוניות או חדשות שבהן יש צורך בהרכב מורחב כדי לקבוע הלכה מחייבת. עורך הדין ציון אמיר המייצג את קצב מסר בתגובה כי "אנחנו מכבדים את ההחלטה".

"לא שוכנעתי כי המקרה שלפנינו מצדיק הרחבה של מוטב השופטים", כתבה ביניש הטענות המשפטיות שמעלים הצדדים אינן מעלות שאלות עקרוניות מן הסוג המקים עילה להרחבת ההרכב", כתבה ביניש, "ההליך שלפנינו הינו ערעור על פסק דין של בית משפט מחוזי ומועלות בו כבדרך כלל טענות ערעוריות שיתבררו בדרך הרגילה". היא הוסיפה שגם העובדה שמדובר בנשיא לשעבר אינה מצדיקה את הרחבת ההרכב. "זהות בעלי הדין אינה מהווה שאלה משפטית עקרונית ומשכך אין בה כדי להוות עילה להרחבת המוטב", כתבה.

בשלב זה שלושה שופטים אמורים לדון בערעור, ובקשת הפרקליטים אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא ומיקי חובה היא כי מספר השופטים יורחב למספר אי זוגי גדול יותר. השופטים שאמורים לדון בערעור קצב הם מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן - הרכב שנחשב למחמיר יחסית ועורר ביקורת מצד מקורבי קצב.

בבקשה נאמר, כי "מדובר בתיק חריג בנוף התיקים בהיסטוריית המשפט הישראלי, שבו נשיא מדינה לשעבר עומד על המדוכה כמערער על הרשעה בעבירות חמורות. בתיק זה שאלות משפטיות סבוכות ומורכבות שעמדת בית המשפט העליון טרם ניתנה באופן ישיר וברור העתידות להיות מוכרעות בערעור". לטענת הפרקליטים, "בכוחו של הרכב מורחב להביא לסופה של פרשה זו, וליתן תוקף לא רק משפטי, אלא גם גם מוסרי בכל השאלות שעומדות בפניו במסמך הערעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully