וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המשט לעזה: "ישראל לא תעז לתקוף שוב"

30.5.2011 / 17:34

במסיבת עיתונאים על סיפון ה"מרמרה" במלאות שנה לתקרית המשט ולקראת המשט הבא, אמר דובר IHH כי "אנחנו לא מאמינים שהם יחזרו על הטעות". לדבריו, המשט יפליג בשבוע האחרון של יוני

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

הפעילים שישתתפו במשט הטורקי הקרוב לעזה אינם מודאגים שגורלם יהיה כגורל משתתפי המשט בשנה שעברה, שתשעה מהם נהרגו מאש כוחות צה"ל. כך הבהיר דובר ארגון IHH, שעמד בראש המשט ההוא ועומד גם בראש המשט הנוכחי, במסיבת עיתונאים שנערכה היום (שני) בנמל איסטנבול, על סיפון האוניה "מאווי מרמרה", שעליה התרחש מרחץ הדמים ב-31 במאי 2010.

"הם לא יתקפו", אמר הדובר, חוסיין אורוק, במסיבת העיתונאים שקיימו 22 ארגונים פרו-פלסטיניים לציון מלאות שנה לתקרית המשט, ולקראת המשט הקרוב ("משט החירות 2"), שצפוי להתקיים אחרי הבחירות בטורקיה, שייערכו ב-12 ביוני. "אנחנו לא מאמינים שהם חזרו על אותה הטעות הגדולה נגד האנושות. ה'מרמרה' היא ספינת שלום, וכך גם יתר 14 הספינות שישתתפו במשט". במהלך האירוע עמדו משתתפיו דקת דומייה לזכר תשעת הרוגי המשט.

אורוק הוסיף כי "אנחנו מתכוונים להפליג למשט השני בשבוע האחרון של חודש יוני. נותר לנו חודש של הכנות. המשט יכלול מאות פעילים מארגוני זכויות אדם, 15 הספינות ישאו 1,500 בני אדם ממאה מדינות".

לדברי מארגני המשט, העובדה שמצרים פתחה בסוף השבוע האחרון את מעבר רפיח לרצועה, שכבר לא מצויה תחת סגר מכל עבריה, אינה סיבה לביטול המשט. "הסגר הישראלי הנפשע עדיין בתוקף, ישראל עדיין מונעת מפלסטינים גישה לים שלהם ומגבילה בצורה קשה את כל ייבוא הטובין לעזה", טען היום הפרופסור היווני ונגליס פיסיאס, אחד ממשתתפי המשט. "אנחנו קוראים לכל ממשלות העולם לעשות כל שביכולתן כדי שישראל לא תתקוף אותנו שוב".

"שהטרגדיה לא תחזור"

בתוך כך, העניק היום שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, ראיון לרויטרס במלאות שנה למשט, בו אמר כי ממשלת טורקיה, בהיותה ממשלה דמוקרטית, אינה יכולה למנוע מאזרחיה להשתתף במשט נוסף לרצועת עזה. עוד הוסיף כי טורקיה עדיין תובעת מישראל להתנצל על המקרה ולפצות את משפחות הקורבנות, "אם היא רוצה להיות פרטנרית באזור הזה", וגם להסיר את הסגר מעל הרצועה.

דאווט אולו הוסיף כי האחריות מוטלת על ישראל למנוע מרחץ דמים נוסף במשט הקרוב. "אף אחד אינו יכול לצפות מטורקיה, או ממדינות אחרות החברות באו"ם, לשכוח שתשעה אזרחים נהרגו בשנה שעברה", אמר בראיון שהתקיים במעונו בעיר קוניה. "אנחנו שולחים מסר ברור: אסור שהטרגדיה מהשנה שעברה תחזור על עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully