וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על פרשת האחים עופר: "לא אישרנו לעגון באירן"

30.5.2011 / 13:32

בישיבת ועדת החוץ והביטחון נשאל ראש הממשלה בנימין נתניהו על פרשת הסחר, לכאורה, בין האחים עופר לאירן. נתניהו אמר כי כלל לא ידע על כך. "נודע לי על זה מפי עיתונאית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לפרסומים לפיהם תאגיד האחים עופר ניהל קשרי מסחר עם אירן. במענה לשאלה של ח"כ אופיר אקוניס, האם משרד ראש הממשלה אישר לספינות לעגון באירן, השיב נתניהו: "משרד ראש הממשלה לא אישר את המגעים הללו. נודע לי עליהם מפניה של עיתונאית. בדקתי עם הגורמים המוסמכים במשרדי, לא היה כל אישור למגעים, הגעה או פריקה של מטענים באירן. יש לנו מדיניות מאוד ברורה בנושא".

אמש אישרה חברת טנקר פסיפיק כי העבירה מאירן ואליה נפט גולמי ומוצרי דלק מעובדים. לטענתה, המסחר הופסק מספר חודשים לפני שהוטלו הסנקציות הבינלאומיות על אירן. יש לציין שהחוק הישראלי אוסר על מסחר עם אירן ללא קשר לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה.

אירן מכחישה המגעים

שלשום הכחיש ראש לשכת המסחר, התעשייה והמכרות האירני, מוחמד נהבנדיאן, כי ארצו מקיימת קשרי מסחר כלשהם עם ישראל ובכלל זה עם חברת "טנקר פסיפיק" של משפחת עופר, כך דיווחה העיתונות באירן. "החדשות אודות עסקיהן של חברות ציוניות באירן הועלו במערב בגלל נכונותן של מספר מדינות לכונן קשרים עסקיים עם אירן", טען נהבנדיאן.

בשבוע שעבר הודיע הממשל האמריקאי כי הטיל סנקציות על שבע חברות זרות, בהן חברת הספנות של האחים עופר בגין קשרים עסקיים בין החברות לאירן, אשר סייעו, לדברי הממשל האמריקאי, במימון תוכנית הגרעין האירנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully