וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ספטמבר, הפלסטינים כבר כבשו את האוורסט

30.5.2011 / 16:18

סוזאן אל-הובי, פלסטינית בת 40 המתגוררת באיחוד האמירויות, היא האישה הערבייה הראשונה שהצליחה לטפס על פסגת האוורסט. לפני כן היא כבשה את ההר הגבוה באירופה וגם את הקילימנג'רו

הישג נוסף לעם הפלסטיני: סוזאן אל-הובי היא האישה הערבייה הראשונה שהצליחה לטפס עד לפסגה הגבוהה ביותר בעולם, פסגת הר האוורסט. אל-הובי, פלסטינית בת 40 המתגוררת באיחוד האמירויות ואם לשני ילדים קטנים, סיפרה שטיפסה עם שלושה מטפסים נוספים במשך 51 ימים עד שהגיעה לפסגה. "התאמנתי במשך שנתיים לקראת הטיפוס", הוסיפה בהתרגשות.

זהו לא השיא הראשון ששוברת המטפסת הפלסטינית. בשנת 2003 היא הפכה לאישה הערבייה הראשונה שהגיעה למחנה הבסיס של האוורסט. בנוסף, היא הייתה לאישה הערבייה הראשונה שטיפסה לפסגת הר האלברוס, ההר הגבוה באירופה הנמצא על גבול רוסיה וגיאורגיה, וכן לאישה הפלסטינית הראשונה שכבשה את פסגת ההר הגבוה באפריקה: הקילימנג'רו.

אל-הובי סיפרה בתום הטיפוס כמה היא מאושרת, ולא שכחה להקדיש את ההישג לבני העם הפלסטיני: "חשתי גאווה ושמחה אדירה כששמעתי שאני האישה הערבייה הראשונה שהגיעה לפסגת הר האוורסט. אני רוצה להקדיש את ההישג הזה לכל בני העם הפלסטיני והערבי, ובעיקר לנשים הערביות, שפועלות יומם וליל למען יציבות ושלום באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully