וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ארגוני הטרור העולמיים בוחשים בסיני"

פנחס וולף וניר יהב

30.5.2011 / 11:14

בדברים שנשא בפני ועדת החוץ והביטחון התייחס ראש הממשלה לפעילות ארגוני הטרור בחצי האי השכן. הבוקר הומחשו דבריו, כשגורם מצרי דיווח על מרדף אחר 400 פעילי אל-קאעדה בסיני

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הבוקר (שני) דברים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. נתניהו התייחס בדבריו לטלטלה בעולם הערבי, בדגש על פעילות ארגוני הטרור במצרים, ואמר: "יש למצרים קשיים לממש את הריבונות בסיני. ראינו זאת בשני הפיצוצים שהיו שם. מה שקורה בסיני הוא שארגוני הטרור העולמיים בוחשים שם, והעניין הולך וגובר". הוא הוסיף, כי "חמאס מתחזק במצרים. הוא העביר את הפעילות שלו לשם, ופחות לסוריה, בגלל הטלטלות שם. גם 'האחים המוסלמים' הוא גורם משמעותי במצרים. אנו דואגים למה שיקרה סביבנו, בעיקר בחזיתות השלום: מצרים וירדן".

דבריו של נתניהו זכו הבוקר להוכחה מוחשית: כוחות הביטחון במצרים איתרו למעלה מ-400 פעילים מארגון הטרור "אל-קאעדה" בצפון חצי האי סיני, וכעת הם מנהלים אחריהם מרדף. כך דיווח גורם ביטחוני מצרי בכיר לערוץ הלווין "אל-חיאת". "החוליות שאותרו תכננו לבצע פיגוע טרור בתוך מצרים", הוסיף הגורם. לדבריו, הפעילים שאותרו הם תושבים בדואים, פלסטינים וכן פעילים ממספר מדינות ערביות. "בעבר הם תקפו מספר פעמים את מטה כוחות הביטחון בעיר אל-עריש שבסיני", הוסיף.

"איננו יכולים לקבל את קווי 67'"

בהמשך דבריו בוועדת החוץ והביטחון התייחס נתניהו גם לביקורו בארצות הברית. "אמרתי לנשיא שאיננו יכולים לקבל את קווי 67', עליהם דיבר בנאומו ובאיפא"ק", הבהיר נתניהו בנוגע לפגישתו עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. ראש הממשלה אמר כי אובמה אמר שקו הגבול בינינו לבין הפלסטינים "לא יהיה 67'", וכי הנוסח הסופי של דברי אובמה התקבל ביממה האחרונה שלפני הנאום. נתניהו ציין כי ישנה תמיכה רבה מהעם האמריקאי לישראל, וכי "לא כל תביעה של הערבים היא תכנית, ולא כל פעם שלא נקבל את העקרונות שלהם, זה אומר שלא נקבל תכנית מדינית. צריך קודם להתאחד סביב התכנית שלנו".

במהלך הדיון, האשימה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני את נתניהו כי אינו רותם את העולם לקידום האינטרסים של ישראל. "אתה בוודאי יודע לנאום אבל לא יודע לרתום את העולם לאינטרסים של מדינת ישראל. חמור מזה, אתה שוחק את האינטרסים הלאומיים והאסטרטגיים שלנו. ככל שאתה מדבר יותר חזק, בפועל אתה מקבל פחות תמיכה משהייתה קיימת בתקופתנו", אמרה לבני. היא הוסיפה כי "השארנו לך מערכת יחסים מעולה עם ארצות הברית שתמכה באי מתן זכות שיבה, בשמירת הגושים בתוך ישראל ובהחלשת חמאס. אבל אתה בחרת בציניות לנהל ויכוח פומבי עם אובמה על דבר שלמעשה לא נאמר בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully