וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די לאפר את החוק

יהודה ספרא

30.5.2011 / 9:39

לפני כמה ימים עצרתי מונית בלב תל אביב. מיהרתי. רק לאחר שהתיישבתי ליד הנהג ובהיתי במדבקה "העישון אסור", עלה באפי ריח הסיגריה של נותן השירות. "אחלה מדבקה", רמזתי לו בעדינות. "חוק זה חוק, חביבי", הוא לקח עוד שאיפה. ירדתי מהמונית.

לצערי, רבים, כמו נהג המונית, נכנעים לסיפוק הניקוטין, למרות המחיר הכבד. ואני לא מדבר על עלות קופסת סיגריות. עם זאת, אין בכוונתי לשפוט את האנשים שתכולת ריאתם יכולה לשמש לי לזיפות הגג לקראת החורף הבא. הם אנשים מבוגרים, אינטליגנטים, וזאת זכותם החופשית להגדיל את סיכוייהם לזכות בהגרלה הגדולה שבה הפרס הגדול הוא - סרטן.

המעשן האקטיבי אלים כלפי הפסיבי

מחר יצוין בעולם "יום ללא עישון", והעצוב הוא שאין בכוחו לעצור את הארובות המהלכות על שתיים מלהזיק לסביבה. לכן כשקראתי כי הממשלה אישרה את הצעת סגן שר הבריאות לצעדים חדשים וקשוחים נגד מעשנים, היה לי קשה שלא לחייך, אפילו לפלוט צחוק קטן ומרושע של ניצחון.

כן, למי שבחר להפוך את פיו למגרסת אוכל ואמצעי נשימה בלבד, ולא למשאבת רעל, התקנות החדשות הן יום חג. אם כי חג התלוי ביכולת האכיפה (והרי כבר נוכחנו לדעת כי במקומות בילוי רבים בישראל פשוט לא מתייחסים לאכיפת איסור העישון).

השר עוזי לנדאו טוען שמדובר בהנחתת פטיש 5 קילו על המעשנים. אם זה היה תלוי בי, אז גם פטיש 20 קילו היה לגיטימי, כי גם אם לא במתכוון - המעשן האקטיבי אלים כלפי הפסיבי. הוא אמנם מצטופף בחדר העישון, אך מייד אחר כך הוא יוצא מהחדר כדי לדבר איתי במרחק יריקה ומביא את התופת איתו. הוא אמנם יוצא לרחוב כדי לשאוף את הסיפוק, אבל יעלה בחזרה למשרד עם המאפרה שהתקין לעצמו בין הלסתות ויסריח לי את האוויר שאני נושם.

אי אפשר שלא להודות כי כולנו מסכנים את עצמנו, גם הלא מעשנים. יש חכמים אחרים שמזיקים לעצמם על ידי גידול כולסטרול כחיית מחמד או טיגון לא מבוקר תחת קרני השמש, אך לזכות אלה יש לומר דבר אחד וברור - הם הקורבנות של עצמם. הם לא מזיקים לאיש.

יישר כוח לממשלה

לעומת זאת, חובבי הסיגריות מטרידים ללא הרף את הפסיביים, שלא יכולים לעמוד בשקט בתחנת הרכבת, למשל, בלי לשקול להשליך את עצמם על הפסים. הרי הטענה כי זכותם של המעשנים לעשן את עצמם לדעת מוצדקת כמו הטיעון שזכותך לעצור את המכונית, כשחלקה האחורי מופנה אל עבר המחכים בתחנת אוטובוס, ללחוץ על הגז, ואז לטעון בתמימות שזה לא אתה - זה האגזוז שמעשן.

בכל הנוגע למלחמה במעשנים, אפשר לומר יישר כוח לממשלה על שהחליטה כי הגיע הזמן להבין שלאפר את עשן הסיגריה בציבור זה להפר את החוק. בריאות לכולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully