וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי קצב דורשים הרכב מורחב בערעור

30.5.2011 / 0:06

פרקליטי הנשיא לשעבר פנו לבית המשפט העליון בבקשה להגדיל את מספר השופטים שידונו בערעור שהגיש על הרשעתו באונס. "מדובר בתיק חריג בנוף התיקים בהיסטוריית המשפט הישראלי"

עורכי דינו של הנשיא לשעבר משה קצב הגישו באחרונה בקשה לבית המשפט העליון להרחיב את מספר השופטים שידונו בערעור שהגיש על הרשעתו באונס. בשלב זה שלושה שופטים אמורים לדון בערעור, ובקשת הפרקליטים אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא ומיקי חובה היא כי מספר השופטים יורחב למספר אי זוגי גדול יותר.

בבקשה נאמר, כי "מדובר בתיק חריג בנוף התיקים בהיסטוריית המשפט הישראלי, שבו נשיא מדינה לשעבר עומד על המדוכה כמערער על הרשעה בעבירות חמורות. בתיק זה שאלות משפטיות סבוכות ומורכבות שעמדת בית המשפט העליון טרם ניתנה באופן ישיר וברור העתידות להיות מוכרעות בערעור". לטענת הפרקליטים, "בכוחו של הרכב מורחב להביא לסופה של פרשה זו, וליתן תוקף לא רק משפטי, אלא גם גם מוסרי בכל השאלות שעומדות בפניו במסמך הערעור".

השופטים שאמורים לדון בערעור קצב הם מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן - הרכב שנחשב למחמיר יחסית ועורר ביקורת מצד מקורבי קצב.

בשבוע שעבר פנו פרקליטי הנשיא לשעבר לבית המשפט העליון בבקשה לדחות את הדיונים בערעור שהגישו על הרשעתו באונס אשר נקבעו לחודש אוגוסט. בבקשה כתבו עורכי הדין, כי הם תכננו חופשות עם בני משפחותיהם בפגרת הקיץ וכי ביטול או דחיית החופשות תגרום עגמת נפש רבה למשפחות. "אין חולק על כך כי יש רצון לקיים את הדיון מוקדם ככל שניתן, אולם היות וקצב משוחרר ואינו במעצר אין דחיפות קיצונית לקיים את הדיונים במהלך הפגרה". הם הציעו לקיים את הדיונים בכל מועד לאחר תום הפגרה בתחילת חודש ספטמבר.

עוד נכתב, כי לפגרה משמעות רבה עבורם ועבור עורכי דין בכלל, כי עבודתם מפרכת פיזית ונפשית והצורך ל"מלא מחדש מצברים" הוא חיוני ביותר. לדבריהם, הם עצמם אינם יכולים להקצות לעצמם פגרה לאחר חודש ספטמבר כי "מרוץ העכברים מתחדש במלוא עוזו".

(עידכון ראשון: 21:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully