וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים לים עם הכלב? כל מה שצריך לדעת

ד"ר איל נחמיאס

1.6.2011 / 12:20

אוהבים לקחת את הכלב לים בקיץ? זהו זמן איכות מומלץ. עם זאת, יודעים מהן הסכנות הצפויות, האם רחצה של אחרי נחוצה, או מה בכלל לעשות עם הכלב בים? וטרינר הבית של וואלה! בע"ח מייעץ

צעירה בביקיני שחור וכובע אדום משחקת על כלב על חוף הים. ShutterStock
בילוי עם הכלב מסייע לחיזוק המערכת החיסונית שלו, כושרו הגופני ומצב רוחו/ShutterStock

בילוי בים עם הכלב בהחלט אחת ההנאות הקטנות של החיים שלשמן אנו מחכים כל השנה לעונה החמה. טיול על החוף, רחצה עם החברים, ריצת כושר או כל פעילות אחרת הן בהחלט טובות ומומלצות ליצירת הקשר עם הכלב וחיזוק האופי בהיבט החיובי.

משחק עם הכלב וזמן האיכות הזה חשובים לכלב מאד ולמעשה כלבים מבלים חלק לא קטן מזמנם החופשי בלהקה במשחק ואינטראקציה חברתית – משחק ובילוי בהחלט משפרים מאד את הכושר הגופני של הכלב ואת החיוניות שלו וההרגשה הכללית הטובה שלו. כלב שחי טוב ומבלה עם בעליו זוכה למערכת חיסונית בריאה במיוחד שתגן עליו במצבי חירום.

כלב לברדור משחק עם פריסבי בחוף הים. ShutterStock
פריסבי עשוי לשמש אובייקט מצוין למשחקי "לך תביא"/ShutterStock

מה אפשר לעשות עם הכלב בים?

אפשר ללמד את הכלב לשחות אם הוא עדיין לא יודע. ניתן להתחיל במקום בו אין גלים ויש מים בגובה נמוך מאד בהם הכלב יכול ללכת ולגעת בקרקע.

אפשר לשכב או לשחות לידו ולנסות לחבקו ולעצור מדי כדי להירגע. רוב הכלבים יעשו זאת מהר יותר אם כלב אחר חבר למשחק יעשה זאת יחד איתכם. (רצוי כמובן כלב שכבר יודע לשחות ו"מומחה לים").

משחקי כדור ו"לך תביא" הם בהחלט סוג של פעילות כיפית. קיימים כדורי טניס מתאימים לכך, אפשר גם כדור גדול יותר לגזעים גדולים או גזעי ענק.

אם הכלב לא משחרר את הכדור מהפה – הדרך הקלה לשחרר היא שימוש בכדור נוסף. אחד הדברים היחידים שעבורם כלב ישחרר כדור שהוא מתעקש עליו הוא כדור אחר.

פריסבי כמובן עשוי לשמש אובייקט לתפיסה והבאה. קיימים משחקי נשיכה בצורת פריסבי או בומרנג העשויים מבד חזק ומילוי רך שבנויים לזריקה אך גם לנשיכה ושימוש על ידי הכלב בלי להרוס אותו.

יש כלבים שאוהבים מאוד לשחות עם הבעלים ובמיוחד גזעים חובבי מים כמו רטריברים (גולדן או לברדור), ספניילים וכלבי ציד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כלב בבריכה על רקע מים כחולים ומחזיק כדור טניס בפה. nnette Shaff, ShutterStock
"אם הכלב לא משחרר את הכדור, עשו שימוש בכדור נוסף"/ShutterStock, nnette Shaff

ממה להיזהר בים?

קיימים מספר דברים שכדאי לדעת על בילוי בים במזג אויר חם:

• לחות וחום גבוהים עלולים לגרום למכת חום ומצב חירום של הכלב. לכן, הקפידו על מנוחה ושתיה ומדי פעם קררו את הכלב בשחיה במים.

• גזעים פחוסי אף הם בסיכון גבוה למכת חום וכדאי לשקול מחדש את הבילוי בים עם פקינז, פאג סיני או בולדוג אנגלי. בבוקסרים ופחוסי אף אתלטים יש לשים לב לחום הגוף ולמנוע מצב בו יש עליה קיצונית של חום הגוף.

• שימו לב להיזהר מסוסים על החוף, יש כלבים שירדפו אחר הסוס ויחטפו בעיטה חזקה מאד. רצוי להחזיק כלב עד שרוכבי סוסים עוברים. אותו דבר לגבי רוכבי אופניים.

• לעיתים מגיעים לחוף כלבים תוקפניים. שימו לב להתנהגות הכלב המתקרב ושימרו על קשר ורצועה למקרה הצורך. במקרה של קטטת כלבים חשוב מאד לא להכניס ידיים לתוך ה"מיקסר" על מנת להימנע מפציעה. משיכה מהירה ברגלים אחוריות תעזור יותר.

• מדוזות. במקרה שיש מדוזות בים רצוי לא להיכנס מאחר והן עלולות לגרום לכוויות ואלרגיות שונות, במיוחד המדוזה הלבנה בשם ה"החוטית הנודדת" שאימצה את חופינו לאחר שנדדה לכאן מים סוף.

• חכות וקרסים. לעיתים יש דייגים על החוף שעומדים עם החכה והכלב עלול להילכד על הקרס. נסו למנוע מהכלב לרוץ ליד החכות ולמנוע מגע איתם. למקרה של הילכדות בקרס רצוי להימנע ממשיכה חזקה ולפנות לווטרינר לטיפול מיידי.

איש מטיל חכה, ילד וכלב על חוף הים. ShutterStock
שימו לב שהכלב לא יילכד בקרס חכה/ShutterStock

מה לעשות אם הכלב שתה מי ים?

רצוי להצטייד בכלי מים לשתיה עבור הכלב ולהימנע עד כמה שאפשר משתיית מי ים. שתיה של מי ים עלולה להוביל לשלשול והקאות. בכל מקרה, אם זה קרה רצוי להימנע ממזון באותו יום ולתת מעט אורז לבן ומרק עוף בלבד. כמו כן, להקפיד על גישה חופשית למים טריים.

מה לעשות לאחר הרחצה בים? האם חייבים לרחוץ את הכלב?

אין הכרח לרחוץ את הכלב. מספיק לעיתים לייבש את הכלב ולהברישו. יש כלבים שלא אוהבים את הרחצה באמבטיה ונכנסים מכך ללחץ. במקרים כאלו עדיף לא לגרום לכלב לחץ מיותר ולהניח לו. עור יבש הוא בריא יותר בכלבים.

כלב גולדן רטיריבר וכלב לברדור רצים על חוף הים. Martin Valigursky, ShutterStock
רוב הכלבים ישמחו לבלות בים לצד חבר/ShutterStock, Martin Valigursky

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully