וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומר מסרטן שנמצא בלחם מעורר סערה ברמאללה

ניר יהב

30.5.2011 / 0:13

חומר מסרטן מסוג אשלגן ברומטי שנמצא בארבע מאפיות ברמאללה מעורר תגובות סוערות בגדה: קריאות נשמעו במערכת הפוליטית להדיח מתפקידם את שרי הכלכלה והבריאות האחראים לפי החשד למחדל

בהלה ברמאללה בעקבות החלטתה מלפני שבוע של מושלת המחוז להורות על סגירתן של ארבע מאפיות לאחר שבלחם שנאפה שם נמצאו חומרים מסרטנים מסוג אשלגן ברומטי. במשרד הכלכלה הפלסטיני הבהירו אתמול (ראשון) לציבור, כי אפשר להירגע ואין שום חשש לאכול את הלחם שנאפה במאפיות, אולם במערכת הפוליטית קוראים לשרי הכלכלה והבריאות להתפטר מתפקידם בעקבות המקרה שלטענת מספר גורמים עלול היה להסתיים באסון הומניטרי.

חבר המועצה הלאומית הפלסטינית, הישאם דוויכאת, קרא לראש הממשלה סלאם פיאד לפטר באופן מיידי את שרי הכלכלה והבריאות ואף להעמידם לדין בגין אי-מילוי תפקידם. "מלכתחילה הם לא מנעו את ייבוא החומר המסרטן הזה ואת השימוש בו בהכנת לחם, הנחשב למצרך יסוד עבור האזרחים", אמר. "שני השרים הללו גם לא פיקחו בצורה נכונה והגיונית על נושא זה". לטענתו, אותם שרים נושאים באחריות "בדיוק כמו בעלי אותן מאפיות".

בממשלה הפלסטינית ניסו להרגיע את הרוחות הסוערות בקרב הציבור בגדה ושיגרו הודעת הרגעה: "קיימנו בדיקה מקיפה לכל המאפיות ברחבי המחוזות הצפוניים בגדה כדי לוודא שכל המאפיות ממלאות אחר החוק הפלסטיני ואחר ההוראות והנהלים המחייבים אותן". במשרד הכלכלה אף הבהירו כי החתימו את כל בעלי המאפיות "ללא יוצא מן הכלל" על התחייבות שלא לעשות שימוש באשלגן ברומטי בהכנת לחם: "נעמיד לדין את מי שיפר את ההוראה".

אשלגן ברומטי הוא חומר מסיס במים ומחמצן רב עוצמה שנעשה בו שימוש בתעשיית המזון והיופי. במספר מדינות הוא נאסר לשימוש, משום שהוא נחשד כמסרטן. בשנות ה-80' התגלה לראשונה הסיכון בחומר לאחר שהתברר שהוא גורם לגידולים בחולדות. ברשות הפלסטינית נאסר בו השימוש בשנת 1994.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עידכון ראשון: 21:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully