וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ישי יאמץ ההמלצה להאריך את שעון הקיץ

30.5.2011 / 0:06

ועדה לבחינת שעון הקיץ הגישה את המלצותיה לשר הפנים, ובמערכת הפוליטית מעריכים כי שעון הקיץ יוארך. לשכת ישי: בתוך שבוע הוא ישלים את העיון במסקנות הוועדה ויפרסם את החלטתו

הוועדה המיוחדת לבחינת שעון הקיץ הגישה בימים האחרונים את המלצותיה לשר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי, שמינה אותה. גורמים במערכת הפוליטית העריכו אמש (ראשון), כי הוועדה המליצה להאריך את שעון הקיץ וכי בסופו של דבר הוא אכן יוארך. עם זאת, לא ברור באיזה פרק זמן תהיה ההארכה.

מלשכתו של השר ישי נמסר אתמול כי הוא טרם השלים את עיונו במסקנות הוועדה, וכי בתוך שבוע הוא ישלים את העיון בהם ויפרסם את החלטתו. בעקבות הפרסומים לפיהם יוארך שעון הקיץ נמסר מלשכת ישי: "כל הפרסומים בדבר שעון הקיץ הם על אחריות המפרסמים בלבד".

בכל מקרה, ישי יקבל את החלטתו הסופית רק לאחר התייעצות עם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. הקושי המרכזי לפני האישור הסופי נותר בעיית יום כיפור - כיצד לקבוע מנגנון מיוחד שיקל על הצמים.

הואיל וישי טרם קיבל החלטה בנושא שעון הקיץ, ועדת השרים לחקיקה החליטה היום לדחות בשבועיים את הדיון בנושא הצעות החוק של חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ), רונית תירוש ודליה איציק (קדימה).

לפי הצעות החוק, ייקבע תאריך לועזי קבוע – מוצאי השבת הסמוך ל-15 באוקטובר, כתאריך יעד לקביעת שעון החורף". לטענת הח"כים, "תאריך זה מתחשב הן בצרכי תפילה והן בצרכי חיסכון כלכלי וניצול שעות פנאי של הציבור הרחב בישראל".

בהתייחסו לפרסום לגבי הארכת שעון קיץ אמר אתמול המשנה לרה"מ, סילבן שלום, כי "מדובר בבשורה חשובה המהווה חלק מאג'נדה אזרחית כוללת, אשר תהפוך את ישראל למדינה נורמלית המתחברת לעולם. הצעד הבא הוא מעבר לסוף שבוע ארוך, שבת-ראשון אשר יסנכרן את המשק הישראלי עם יתר שווקי העולם".

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עידכון ראשון: 20:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully