וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לאסון ורסאי: רבנים נגד חתונות במבני פל-קל

מוטי לוי

29.5.2011 / 17:33

רבני צהר פנו אל שר התמ"ת שמחון בדרישה שיפעל לשלילת הרישיונות לאולמות שאינם עומדים בסטנדרטים של הבנייה שנקבעו בעקבות קריסת התקרה באולמי ורסאי לפני עשר שנים

על רקע ציון עשור לאסון ורסאי, פנו בסוף השבוע רבני צהר אל שר התעשייה, המסחר והתעסוקה שלום שמחון בדרישה שיפעל לשלילת הרישיונות לאולמות שאינם עומדים בסטנדרטים של הבנייה שנקבעו בעקבות האסון. בנוסף, בכוונת הרבנים לפעול כדי לעכב את רישום הנישואין של זוגות שבחרו להתחתן באולמות אלה.

"כרבנים המובילים ומסדרים חופה וקידושין מדי ערב בעשרות אולמות אירועים ברחבי הארץ", כתבו הרבנים לשר, "אנו רואים לעצמנו חובה ואחריות להתריע בפני הסכנה ממאות מבנים הבנויים עדיין בשיטת ה'פל-קל' המסוכנת".

בשנה החולפת התחתנו באמצעות רבני צהר למעלה מ-2,000 זוגות במסגרת פרויקט הנישואין שנחשב לפרויקט הדגל של הארגון. על פי היוזמה של צהר, זוג אשר ירצה להירשם לנישואין יצטרך כתנאי לרישום להתחתן באולם מוסדר ולהראות כי האירוע יתקיים במקום שנמצא בפיקוח הרשויות המוסמכות ושקיבל אישורים מתאימים לקיום אירוע מסוג זה.

"המטרה היא", הסבירו בצהר, "שאסון מזעזע כאסון ורסאי לא יחזור על עצמו חלילה". במכתבם אל השר ציינו הרבנים, כי "אנו שמחים ומברכים, כמובן, על כל זוג חדש שמקים בית בישראל, אך נחרדנו לשמוע כי אולמות אירועים רבים ברחבי הארץ בנויים בשיטת ה'פל-קל' המסוכנת, שלצערנו גרמה בעבר אבידות בנפש (...) על הרשויות בכלל, וכמי שאמון על רישוי עסקים ואולמות אירועים בפרט, להיכנס לעובי הקורה ולהביא להסרת המפגעים מאולמות האירועים בהם עדיין מצויה שיטת ה'פל-קל', לפעול לסגירתם המיידית ולפתיחתם מחדש רק לאחר חיזוק שיפוץ המבנים שיעמדו בכל התקנים המחמירים ביותר".

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully