וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 ו-19 שנות מאסר להורגי אזרח אמריקאי בת"א

29.5.2011 / 11:45

שני הצעירים הורשעו במסגרת עסקת טיעון בהריגת אזרח אמריקאי לפני חמש שנים בתחנה המרכזית בתל אביב. השופט שוחט: "הנאשמים שמו לעצמם למטרה לשדוד את המנוח ונקטו באלימות קשה כלפיו"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (ראשון) 19 ו-20 שנות מאסר על עיסא סרחאן ומוסטפא עווד, תושבי שועפט, שהודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בהריגתו של אזרח אמריקאי בן 54 לפני כחמש שנים בתל אביב.

השניים הודו בכך שביולי 2006 הגיעו לאזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב במטרה לבצע שוד. בשעת לילה התקרבה אליהם מכוניתו של הקורבן שהזמינם לעלות לרכבו והם עשו כן. בכתב האישום המקורי נטען כי עשו זאת לאחר שהציע להם תשלום עבור שירותי מין, אולם השניים הכחישו טענה זו והיא נמחקה מכתב האישום המתוקן. השלושה נסעו לאזור המוסכים ברחוב מנחם בגין בעיר כאשר בשלב מסוים החלו הנאשמים להכות את הקורבן על מנת לגנוב את מכוניתו וכדי שלא יזהה אותם גרמו למותו.

השניים נמלטו לאחר מכן לבית לחם, בעזרתו של נאשם שלישי בפרשה. "הנאשמים שמו לעצמם למטרה לשדוד את המנוח ונקטו באלימות קשה כלפיו, בבעיטות ובאגרופים, עימות אשר הביא בסופו של יום למותו", כתב השופט שאול שוחט בגזר הדין. בתחילה יוחסה לשניים עבירת רצח אשר הומרה במסגרת הסדר הטיעון להריגה. על סרחאן נגזרו 19 שנות מאסר בגין ההריגה, ארבע שנות מאסר בגין השוד ועונשי מאסר נוספים בגין עבירות נוספות כאשר מרבית המאסרים ירוצו בחופף, כך שסך הכל נגזרו עליו 20 שנות מאסר. על שותפו, עווד, נגזרו 19 שנות מאסר. כמו כן, כל אחד מהם ישלם 60,000 שקלים כפיצויים למשפחת הקרבן.

עו"ד רן אלון שייצג את עווד מטעם הסנגוריה הציבורית אמר כי "לשניים לא הייתה כוונה לרצוח את המנוח ובית המשפט התחשב בגזר הדין בנסיבות האישיות המיוחדות של השניים". הנאשם השלישי בפרשה הורשע אף הוא במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליו חמישה חודשי עבודות שירות. פרקליטו, עורך הדין ישר יעקבי אמר בתגובה כי "הוא לא היה קשור לעבירת ההמתה אבל על מעשיו לאחר מכן הוא ייתן את הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully