וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים עצרה דיפלומט אירני בחשד ל"איסוף מידע"

29.5.2011 / 10:52

דווקא בתקופה של התחממות בין המדינות, שיחסיהן נותקו לפני יותר מ-30 שנה, מדווחים מקורות בטחוניים על מעצרו של הדיפלומט קאסם חוסייני, בחשד שאסף מידע על מצרים ועל מדינות המפרץ

למרות מה שהסתמן בשבועות האחרונים כהתחממות הדרגתית ביחסים בין אירן למצרים, עצרה מצרים באחרונה דיפלומט אירני שעבד בנציגות ארצו בקהיר, בחשד ל"העברת מידע". כך דיווחו הלילה (ראשון) כמה כלי תקשורת בעולם, בהתבסס על מקורות בטחוניים במצרים.

לפי דיווח רשת "אל-ערבייה", העצור, קאסם חוסייני, הועבר לחקירה. בסוכנות רויטרס נמסר כי הוא נעצר כבר בשבוע שעבר. במשרד החוץ המצרי אמרו סירבו לאשר באופן רשמי את דבר המעצר, ואמרו כי אין להם מידע עליו.

לפי הדיווחים, חוסייני אסף מידע על מצרים ועל מספר מדינות במפרץ הפרסי "כשהוא מנצל את המצב הביטחוני הרעוע במדינה בתקופה האחרונה" - ההתקוממות העממית, הפגנות המחאה ההמוניות וההפיכה השלטונית בה הודח הנשיא חוסני מובארק.

אירן ניתקה את יחסיה הדיפלומטיים עם מצרים ב-1980, בעקבות ההפיכה האיסלמית ובמחאה על חתימת הסכם השלום עם ישראל. יחד עם זאת, כל אחת מהמדינות עדיין מפעילה נציגות דיפלומטית במדינה השנייה.

היחסים בין המדינות החריפו מאוד ב-2009, עם חשיפתה של רשת טרור שהפעיל חיזבאללה במצרים. מובארק האשים אז את אירן בהפעלת הרשת, ובעקבות זאת התפתח דו-קרב התבטאויות לוחמניות בין שתי המדינות. ואולם, מאז הדחתו של מובארק ניכרה התחממות ביחסים בין שתי המדינות. שר החוץ המצרי, נביל אל-ערבי, אף אמר בחודש שעבר כי ארצו מעוניינת להדק את היחסים עם אירן. הוא אף בטלפון עם שר החוץ האירני, עלי אכבר סלחי, ששיבח את מצרים על מאמציה להשגת פיוס בין פתח לחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully