וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמעבר רפיח פתוח

אורי הייטנר

29.5.2011 / 9:45

מקובל לחשוב שמה שטוב לאויבינו רע לנו, ולהפך. בדרך כלל, זה אכן כך. אבל לא תמיד. את פתיחת מעבר רפיח, בין מצרים לרצועת עזה, אפשר לנצל גם לטובת האינטרס הישראלי.

איני מזלזל בחשש מפני הקלות שבה יוכלו מחבלים להעביר אמל"ח ממצרים לרצועה. אולם כפי שנוכחנו לאורך השנים, העובדה שהגבול סגור לא מנעה היווצרות ארסנל טילים גדול, מאיים ומסוכן ברצועה. אוטוסטרדת המנהרות פועלת היטב בכל מקרה.

היום אנו ניצבים בפני איום לא פחות מסוכן מאיום הטילים - המערכה המתוחכמת ליצירת דה-לגיטימציה למדינת ישראל, ואחד התוצרים הדומיננטיים בתעשיית השקר האנטי ישראלית הוא שקר בנוגע ל"מצור האכזרי" שישראל מטילה על עזה. מובן שטענת המצור היא אבסורדית. ישראל כבר נסוגה מכל רצועת עזה, ומהרגע ההוא היא התנתקה ממנה. בין ישראל לרצועת עזה יש גבול. בדרך כלל גבול בין מדינות החיות בשלום הוא גבול פתוח. אולם מיום נסיגתנו מהרצועה, הרצועה הפכה בסיס לפשע מלחמה מתמשך נגדנו - ירי טילים יומיומי על האוכלוסייה האזרחית בישראל והחזקתו של גלעד שליט בשבי, תוך כדי מניעת אפשרות לקבלת ביקורים של נציגי הצלב האדום. ברור שבמצב כזה אין כל סיבה לגבול פתוח בינינו לבין אויב מר כל כך. לכן עצם הגדרת גבול סגור כ"מצור" היא אבסורד. מה גם שבפועל הגבול לא באמת היה סגור, ומדי יום עברו ועוברות בו מאות משאיות אספקה לעזה.

מה שיצר בכל זאת תחושה של מצור הוא העובדה שגם המצרים סגרו את גבולם עם רצועת עזה. הם לא עשו זאת כדי לקדם אינטרס ישראלי כלשהו. הם עשו כן בשל התמיכה האיתנה של מובארק באבו מאזן וברש"פ, והרצון לחזק את הרשות באמצעות פגיעה בחמאס, ואולי אף מיטוט שלטונו.

היעד הזה לא התממש. חמאס ממשיך לשלוט, ולעומת זאת ההגדרה "מצור" נוצלה להסתה נגד ישראל. איזה אבסורד: מצרים סגרה את גבולה עם רצועת עזה, ואף על פי כן הטענות נגד ה"מצור" לא הופנו למצרים אלא לישראל. הנזק הגדול של סיפור ה"מצור" וה"משבר ההומניטרי" התבטא במשט הטורקי שנועד "לפרוץ את המצור" ו"להעביר אספקה לנצורים".

לנצל את פתיחת המעבר

פתיחת מעבר רפיח וגבול מצרים עם רצועת עזה שומטת את הקרקע מתחת לטענת ה"מצור". ברגע שיש לעזה גבול פתוח היא אינה נצורה. אך טבעי שגבולה הפתוח יהיה עם מצרים ולא עם ישראל.

אין ספק שהאויב ימצא תירוצים להמשיך להאשים אותנו ב"מצור", אולם הצעד המצרי יקשה עליו לשכנע בכך את העולם ויקל עלינו להדוף את הטענה. מרגע שמעבר רפיח נפתח, עלינו לסגור הרמטית את גבולנו עם עזה כדי לעודד את העזתים לפנות לכתובתם הטבעית - מצרים, מדינה ערבית שכנה.

שילמנו מחיר כבד בעקירת גוש קטיף, ובתמורה ספגנו מתקפות טילים. כשמימשנו את זכות ההגנה העצמית קיבלנו את עלילת גולדסטון. הגיעה השעה שנהנה מהתמורה המדינית של ההתנתקות מעזה - המטרה שלמענה שילמנו את מחיר ההתנתקות.

לסיכום, פתיחת המעבר יכולה לסכן אותנו בהעברת עוד אמצעי אמל"ח, אבל מכיוון שממילא הם מבריחים אמל"ח במנהרות עלינו לנצל את פתיחת המעבר כדי להבהיר לעולם שעזה אינה תחת מצור.

  • עוד באותו נושא:
  • מעבר רפיח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully