וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים קיבלו שיחת טלפון מפתיעה מדוד בן גוריון

29.5.2011 / 6:02

חכ"ים רבים קיבלו אמש טלפון מלשכת רה"מ, והופתעו לשמוע את בן גוריון ושרון מספרים על חשיבות אחדות ירושלים. היוזמים: רצינו להזכיר את המורשת שהשאירו כל ראשי הממשלה לדורותיהם

חברי כנסת וכתבים מדיניים קיבלו אמש (שבת) שיחת טלפון לא שגרתית מלשכת ראש הממשלה: המזכירה הודיעה להם כי ראש הממשלה מבקש לשוחח עימם, ומיד לאחר מכן נשמעה הקלטה של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, וראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, מדברים על חשיבותה של ירושלים.

חברי הכנסת שמעו את בן גוריון מספר על כך ש"החלטת כ"ט בנובמבר על ירושלים בטלה ומבוטלת. ישראלים ימסרו נפשם על ירושלים לא פחות מאנגלים על לונדון, רוסים על מוסקבה ואמריקנים על וושינגטון".

בהקלטה של אריאל שרון, נשמע קולו מדבר על כך שלעולם לא יוותר על ירושלים. "שחרורה ואיחודה של ירושלים בכ"ח באייר, יום ירושלים, היו גולת הכותרת ההיסטורית, שעה שהרטיטה כל לב יהודי, שעה שלא תישכח לעולם", אמר בהקלטה. "ירושלים מוגנת בחומת האהבה של עם ישראל לדורותיו ולתפוצותיו. אני גאה על הזכות שניתנה לי להיות שומרה של ירושלים האחת, המאוחדת והנצחית. לעולם לא נוותר על ירושלים. לעולם לא".

"לא רק נאום חד פעמי"

את הגימיק יזמו פעילי תנועת "צעירים למען ירושלים" לקראת יום ירושלים שיצוין ביום רביעי השבוע. "רצינו להזכיר לחברי הכנסת מכל סיעות הבית את המורשת שהשאירו אחריהם כל ראשי הממשלה לדורותיהם לגבי ירושלים", הסבירה הילה זיסברג, מתנועת "צעירים למען ירושלים". "חשוב, דווקא בימים בהם נשמעים תשואות רמות בקונגרס לירושלים מאוחדת, שנזכור כי ירושלים מאוחדת הינה צוואתם של כל ראשי הממשלות, ולא רק נאום חד פעמי".

בשבוע הקרוב בכוונת התנועה ליזום שיחות טלפון דומות לחברי הכנסת, בהן יושמעו הקלטות בעניין ירושלים של ראשי הממשלה לשעבר יצחק רבין, מנחם בגין, והנשיא שמעון פרס, עם הקלטה של דברים שאמר בעבר כשכיהן כראש ממשלה.

לאור פניות של כתבים ללשכת ראש הממשלה וכדי להסיר ספק נמסר מהלשכה כי "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא התקשר הערב לאיש מהכתבים המדיניים בכדי לקשר אותו אליו. כל טלפון מסוג זה אינו מלשכת ראש הממשלה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully