וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים נגד ח"כ וילף: "הכריזה עלינו מלחמה"

29.5.2011 / 3:16

מועצת התלמידים והנוער תוקפת את ח"כ עינת וילף, על רקע הצעתה לבטל את חוק זכויות התלמיד. "זו לא הדרך לטפל בבעיות משמעת". וילף בתגובה: "החוק הפך לחוק זכויות התלמיד האלים"

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בהצעה לביטול "חוק זכויות התלמיד" שיזמה ח"כ עינת וילף. מועצת התלמידים והנוער הארצית טוענת כי מאז השבעתה של ח"כ וילף לכנסת ישראל נראה כי היא יצאה ל"מלחמת חורמה" בתלמידים, בבני הנוער ובזכויותיהם. "שיא המאבק שלה הינו הצעת חוק לביטול חוק זכויות התלמיד, חוק אשר נועד לעגן זכויות טבעיות וחשובות, כגון איסור גזענות ואפליה בבתי ספר, זכות לגשת לבחינות בגרות, זכות לחינוך, זכות להגנה בתוך בי"ס, זכות ההתארגנות ועוד", טענו במועצת התלמידים.

אשר אלון, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הבהיר כי הוא סבור שמאמציה של ח"כ וילף לא רק שלא יטיבו עם מערכת החינוך, אלא גם יפגעו במאמצים לשקמה ולהעלות את הישגיה. "חינוך אמיתי צריך להגיע בד בבד עם שמירה על זכויות, ערכים וכבוד הדדי ולא מתוך בורות וכפייה", הסביר.

וילף מסרה בתגובה כי למרות הכוונות הטובות של מנסחיו, חוק זכויות התלמיד הפך בפועל לחוק "זכויות התלמיד האלים". "הצעת החוק שאני מקדמת אינה מבטלת את זכויות התלמידים, אלא לוקחת את הזכויות החשובות מתוך חוק זכויות התלמיד ובעיקר את הסעיף נגד אפליה ומחזירה אותו לחוק חינוך חובה, כך שיתקיים איזון ראוי בין החובות לזכויות".

בתחילת החודש קמה עצומה אינטרנטית נגד ביטול החוק, ובה נאספו נכון לשעה זו 1,664 חתימות. "המחשבה שביטול חוק זכויות התלמיד ירפא את בעיות החינוך היא מעוותת. ביטול זכויות תלמידים היא לא הדרך לטפל בבעיות משמעת. אין קל מלזרוק את כל תחלואי החברה על זכויות אדם ועל החוקים שמבטיחים אותן", נכתב באתר העצומה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully