וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה שוקלת להפחית מספר החיילים בדרום לבנון

28.5.2011 / 15:19

שר ההגנה האיטלקי, איגנסיו לה רוסה, אמר כי מדינתו שוקלת להפחית משמעותית את מספר החיילים שלה בדרום לבנון בעקבות פיצוץ רכב של יוניפי"ל בו נהרג חייל איטלקי ונפצעו חמישה

איטליה שוקלת להחזיר כחצי מהחיילים שלה בדרום לבנון, כך אמר היום (שבת) שר ההגנה האיטלקי, איגנסיו לה רוסה, לאחר שחייל איטלקי אחד נהרג וחמישה נוספים נפצעו בפיצוץ שאירע אתמול בכלי רכב של כוח יוניפי"ל שנסע לכיוון העיר צידון שבדרום לבנון.

לדברי לה רוסה, כיום ישנם כ-1,780 חיילים איטלקים בדרום לבנון ואיטליה מעוניינת להוריד את מספר החיילים ל-1,100. "לאיטליה אין תוכניות לעזוב את לבנון, אך אין זה אומר שאיננו שוקלים באופן רציני את האפשרות של הפחתת הנוכחות הצבאית שלנו במדינה", אמר לה רוסה בראיון המתפרסם היום בעיתון האיטלקי לה-רפובליקה. "היום יש לנו 1,780 חיילים בלבנון – שזה יותר מדי. אנחנו צריכים להפחית את הכמות ל-1,100 במהירות האפשרית". לדבריו, איטליה וספרד ביקשו את עזרתן של מדינות נוספות באבטחת לבנון.

מחקירה ראשונית של פיצוץ הרכב אתמול עולה כי, ככל הנראה, מדובר במטען צד שהופעל ופגע ברכב של כוח יוניפי"ל מאיטליה שנסע בכביש לכיוון העיר צידון. דובר כוח יוניפי"ל בלבנון אמר כי המטען היה מיועד לשיירה שהובילה ציוד לוגיסטיקה: "יש בידינו דיווחים על נפגעים מכוח יוניפי"ל", אמר הדובר ניראג' סינה לסוכנות הידיעות, אך סירב לפרט את ארץ מוצאם של החיילים שנפגעו. הפיצוץ אירע דווקא ביום הזיכרון הבינלאומי לחיילי כוח השלום של האו"ם – יוניפי"ל, שנהרגו במהלך משימותיהם ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully