וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר רפיח נפתח, מאות פלסטינים נהרו למצרים

28.5.2011 / 10:22

בהתאם להחלטת מצרים, נפתח הבוקר מעבר רפיח שבגבול עזה-מצרים, ו-150 פלסטינים כבר חצו את קו הגבול בדרכם לסיני. שגריר מצרים ברשות הזהיר: לא נסכים להתערבות חיצונית בהפעלת המעבר

עידן חדש: בהתאם להחלטת השלטונות במצרים, נפתח הבוקר (שבת) בתשע מעבר רפיח שבגבול עזה-מצרים. על פי החלטת המצרים, אמור המעבר להישאר פתוח באופן קבוע. בשלב ראשון התירה מצרים את כניסתם של שלושה אוטובוסים שהסיעו 150 פלסטינים מהרצועה למצרים. עדי ראייה דיווחו כי מאות פלסטינים מהרצועה הגיעו למקום, והאירוע זוכה גם להתעניינות גדולה מצד התקשורת העולמית.

מפקד משטרת המעברים והגבולות הכפוף לממשלת חמאס, סלאמה ברכה, אמר כי בקרוב מי שירצה לעבור במעבר רפיח יוכל להירשם דרך אתר האינטרנט של משרד הפנים של חמאס על מנת לקבל אישור מעבר. הוא הבטיח שמשטרת המעברים מטעם חמאס תפעל כדי לאפשר מעבר נוח ומהיר לכל הפלסטינים

ביום רביעי הודיעה מצרים כי תפתח את מעבר רפיח באופן קבוע, לאחר שנים ארוכות שבמהלכן – להוציא מקרים הומניטאריים חריגים - הוא היה סגור למעבר פלסטינים. המעבר צפוי לפעול שישה ימים בשבוע, מ-9 בבוקר עד 5 בערב. גברים מתחת לגיל 18 או מעל גיל 40 וכן נשים, לא יזדקקו לאישורים מוקדמים כדי לעבור.

שגריר מצרים ברשות הפלסטינית הבהיר כי קהיר לא תסכים לכל התערבות חיצונית בהפעלת מעבר רפיח, ברמזו על ההתנגדות שהביעה ישראל לפתיחת המעבר. "ההחלטה לפתוח את מעבר רפיח התקבלה כדי להקל על סבלם של תושבי עזה וכדי לתמוך בפיוס הפנים פלסטיני, שגיבשה קהיר", אמר השגריר.

בחמאס הבהירו אמש כי צעד "חשוב" זה יוביל להידוק היחסים בין מצרים לחמאס. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי אמר כי פתיחת מעבר רפיח והכנסת ציוד לתוך עזה יסייעו בהסרת המצור על עזה. "צעד זה מבטא את רצינותה של ההנהגה המצרית", הוסיף. אבו זוהרי הבהיר כי למרות הטענה לפיה ההחלטה על פתיחת מעבר רפיח התקבלה בתיאום עם הרשות הפלסטינית, "הרי שבפועל היא תבוצע בתיאום מלא עם ממשלת עזה ובתיאום עם ארגון חמאס".

תת שר החוץ בממשלת חמאס, ראזי חמד, אמר הבוקר (שבת) כי עד כה לא קיבלה ממשלת חמאס הודעה רשמית ממצרים בדבר הצבת משקיפים בינלאומיים בצד הפלסטיני של מעבר רפיח, כפי שהיה נהוג בעבר. לדבריו, ממשלת חמאס דואגת להפעיל את המעבר בצורה מקצועית ועל פי חוק, ולכן "אין צורך אמיתי בהצבת משקיפים אירופיים במעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully