וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בקיוסק בב"ש ב-07': כך נלכד והורשע אדם איטל

רמי שני

27.5.2011 / 23:03

השבוע הורשע אדם איטל ברצח איתן איזמאיילוב ורוסלן קובייב בקיוסק "בון-בון" בב"ש. הוא הכחיש ממעצרו הראשון ועד ליום ההכרעה, למרות זאת ביהמ"ש קבע: אשם ב-2 מעשי רצח ובניסיון לרצח

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע ביום שני את אדם איטל, תושב באר שבע בן 29, ברצח כפול שאירע בחודש פברואר 2007 בפיצוציית "בון-בון" בעיר. איטל ירה אז למוות בנערים איתן איזמאיילוב ורוסלן קובייב. בית המשפט הרשיע את איטל בכל העבירות המיוחסות לו, בין היתר, על סמך עדותו של אוסמה, פלסטיני שעבד במסעדה מול פיצוציית ה"בון-בון" שהיה עד לרצח והגיע לחקירה במשטרה רק לאחר תשעה חודשים.

בליל הרצח, לאחר שנשמעו היריות, שמע אוסמה קולות צעדים המתרחקים מצומת הרחובות במדרחוב של באר שבע, שבסמיכות אליו נמצאות פיצוציית "בון-בון", ומסעדת "המקסיקני". אוסמה ראה את המתרחקים, זיהה שאחד מהם הוא אדם איטל והוא מחזיק באקדח. בדממה שהקיפה אותו, שמע אוסמה קולות של ארבעה תרמילים נוקשים על מדרכה. אחר כך רחשה סביבו המולה פתאומית, שהורכבה מקולות של אנשים, סירנות משטרה ואמבולנסים. שתי גופות הוצאו מתוך הפיצוצייה ואדם שנפצע קשה. אוסמה לא סיפר על מה שראה, גם כשנעצר כשוהה בלתי חוקי ונידון לשלושה חודשי מאסר.

חוקרי המשטרה הגיעו אל אוסמה בדרך המקרה. ביום הרצח, תחילת חודש פברואר 2007, הם עצרו מספר אנשים על סמך עדויות של עובדים ועוברי אורח. בין העצורים היה גם אדם איטל עצמו, אך כולם שוחררו מחוסר הוכחות. שיחת הטלפון, שבה התבקש להגיע למסור עדות, הגיעה אליו לאחר תשעה חודשים. מעסיקו במסעדת "המקסיקני", אלישע סבח, שהוא גם הבעלים של פיצוציית 'בון-בון', שוחח עם חברו חוקר הימ"ר רנ"ג חיים דידי, ולאחר השיחה התקשר לאוסמה לפי בקשת החוקרים וביקש ממנו להגיע לחקירה.

אוסמה שפך באזני החוקרים את כל מה שידע. לרוע מזלו של איטל, הוא הכיר אותו מהזדמנויות אחרות שבהן נפגשו, לכן לא היה לו כל קושי לזהותו. אוסמה דבק בגרסתו, גם כשנחקר על דוכן העדים בבית המשפט בבאר שבע. "ראיתי את שני הילדים יוצאים מה"בון-בון". הוא רדף אחריהם אז הם היו שלוש, שניים באו ואחד נשאר ליד הויטרינה של ה"בון-בון". הוא רדף אחריהם, הם נכנסו בפנים וירה בהם, שלוש כדורים נתן להם.. ביד ימין הוא החזיק את האקדח... שלוש כדורים יצא. שמעתי שלוש פעמים יצאו, שלוש כדורים", סיפר על דוכן העדים.

חייג 22* לשמוע על הרצח

עדות נגד איטל נמסרה גם מפי לירז תשובה, רעייתו של רועי, האיש שהיה על פי הידוע, חברו הטוב והקרוב ביותר של איטל. האלמנה חשדה בו מהרגע הראשון כמעט, שהוא זה שרצח את בעלה רועי. בפיה היה סיפור נוסף שהדהים את השומעים, בהם החוקרים והרכב השופטים, איטל התוודה בפניה על הרצח בפיצוציה. "אדם הגיע אלי וסיפר לי על הרצח ב'בון-בון' כמו כל הדברים השניים שהוא ביצע והוא סיפר לי אותם", סיפרה.

איטל הוא בן בכור להורים גרושים, יש לו שני אחים ואחות ולדבריו, הוא למד 11 שנות לימוד. איטל התגייס לצבא באוגוסט 2000, שירת כשנה בהנדסה קרבית, ולאחר פציעה – פריצת דיסק בגב, נפלט מהחיל. לטענתו, אחר הרצח, שאותו הוא מכחיש שביצע, היה בביתו וכששמע עליו מרועי תשובה, הוא חייג 22* בטלפון הנייד שלו, כדי לשמוע אם מדברים על כך בחדשות. פלטי השיחות שלו הצביעו על כך, שהוא נהג לחייג לשירות החדשות הזה, פעמים רבות.

בחקירותיו, ביקש איטל פעמים רבות לשמור על זכות השתיקה. לחוקרים הוא מסר מספר גרסאות לאירועים. בסיכום עדותו כתבו השופטים: "לא נותר ספק בליבנו, כי הנאשם לא דיבר אמת – לא במשטרה וגם לא בביהמ"ש. אף בחינת העדות לגופה, אינה מסייעת לנאשם, בהיותה בלתי מהימנה, מה גם שאין היא עולה בקנה אחד עם ראיות אובייקטיביות".

מה קרה בסמוך לפיצוציית בון-בון בליל הרצח הכפול ובתוכה? על פי תיאור האירוע שנמסר בהכרעת הדין לכתב האישום שהוגש נגד איטל, הגיעו הקורבנות רוסלן קובייב ואיתן איזמאילוב ביחד עם חבר נוסף, לאזור "בון-בון", לאחר שבילו במספר מקומות אחרים. הם ניסו לבוא בדברים עם מספר צעירים אחרים שהיו במקום ובין שתי החבורות התפתח וויכוח, במהלכו שלף חברם של קובייב ואיזמאילוב סכין ונופף בה לנגד עיניה של אחת הנערות מהחבורה היריבה וחבורה זו עזבה את האזור.

אחר כך, פנו השלושה ואיימו גם על איטל וחברו בוצראשווילי שהיה עימו. השניים נמלטו מהם אך לאחר הם שבו לפיצוצייה ובידיו של איטל היה אקדח. נושא הסכין ניגש לאיטל בצורה מאיימת והוא ירה בו מייד ואחר כך ירה פעמיים לעבר פנים הפיצוציה, כשהוא פוגע בקובייב ואיזמאילוב, פגיעות שגרמו למותם. איטל ובוצראשווילי נמלטו מהמקום. צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותם של השניים והובילו את חברם לבית החולים סורוקה.

"הרשעה על סמך עלילה שנרקמה נגדו"

איטל דבק בחקירתו בגירסה כי לא הוא ביצע את הירי וכי הוא היה בביתו ושמע על כך מחברו, רועי תשובה. חומר הראיות מצביע דווקא על כך שהוא כן היה שם, כך גם העדויות של לירז תשובה ואוסמה. שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, דחו את גרסתאותיו וקבע: אדם איטל מורשע בשני מעשי רצח, ניסיון לרצח ופגיעה בנסיבות מחמירות.

עורכת הדין של איטל, תמי אולמן, הודיעה כי תערער על ההכרעה לבית המשפט העליון: "אני לא אוהבת את השימוש במונח 'תפרו לו תיק' אבל בהחלט יש כאן הרשעה על סמך עלילה שנרקמה נגדו", היא אמרה בתום הודעת השופטים הקצרה על החלטתם.

הורי הנרצחים דרשו מבית המשפט את העונש הגבוה ביותר עבורו. "שיישב מאה שנה בכלא", אמר אביו של איזמאילוב. איטל נותר בשלו. "אני לא רצחתי את השניים האלה", אמר בעת שהובא לשמוע את הכרעת השופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully