וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה סיכלה אזכור גבולות 67' בהצהרת ה-G-8

27.5.2011 / 16:00

בהצהרת הסיום של כינוס המדינות המתועשות תוכנן להפציר בישראל והפלסטינים לשוב לשולחן המו"מ על בסיס גבולות 67'. על אף הסכמת שאר המדינות, קנדה התנגדה לאזכור הגבולות, והוא הושמט

שמונה המדינות המתועשות נאלצו למתן היום (שישי) הצהרה שתוכננה להפציר בישראל והפלסטינים לחדש את המשא ומתן על בסיס גבולות 67', זאת משום שקנדה התנגדה לאזכור הגבולות בהצהרה, כך סיפרו דיפלומטים לסוכנות הידיעות רויטרס.

לפי הדיווח, הממשלה הקנדית התעקשה שגבולות 67' לא יוזכרו בשום צורה, על אף הסכמה בין יתר המדינות לאזכורם. "הקנדים היו מאוד נחושים, למרות שאובמה כבר התייחס לגבולות 67' בנאומו בשבוע שעבר", סיפר דיפלומט אירופי. דובר מטעם ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, סירב לאשר את הדברים.

ההצהרה הסופית של הוועידה, שטיוטה שלה הגיעה לידי סוכנות הידיעות, תכלול קריאה של המנהיגים לחזרה למשא ומתן, ללא אזכור הגבולות. "משא ומתן הוא הדרך היחידה לקראת פתרון אמיתי לסכסוך. המסגרת לקיום הדיונים ידועה כבר. אנו מפצירים בצדדים לשוב לשיחות מהותיות שיובילו לפתרון של כל סוגיות הליבה. אנו תומכים בחזונו של הנשיא אובמה לשלום, כפי שהוצג בנאומו ב-19 במאי".

בנאומו בפני מחלקת המדינה האמריקאית בשבוע שעבר, הציג אובמה את חזונו לסכסוך הישראלי-פלסטיני: "גבולות ישראל צריכים להתבסס על קווי 67', עם חילופי שטח מוסכמים, כך שגבולות בטוחים ומוסכמים ייווצרו עבור שני הצדדים. הפלסטינים חייבים ליהנות מהזכות לממשל עצמי, במדינה ריבונית ובעלת רצף. באשר לביטחון, לכל מדינה יש זכות להגנה עצמית. על סידורי הביטחון להיות חזקים מספיק כדי למנוע את חזרת הטרור, לעצור את הברחת הנשק ולשמור על ביטחון הגבולות. על הנסיגה המלאה וההדרגתית של צה"ל להיות מתואמת עם אחריות ביטחונית של המדינה הפלסטינית הריבונית והמפורזת. יש להסכים על משך תקופת המעבר הזאת, ולהוכיח את יעילות סידורי הביטחון", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully