וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: על האחים עופר לדון בבעיה מול ארה"ב

אורה קורן

27.5.2011 / 0:00

משרד החוץ פרסם תגובה רשמית ראשונה לפרשה שבה נטען כי האחים עופר סחרו עם אירן. "ישראל תומכת במאמצים להפעיל לחץ אפקטיבי על אירן כחלק מההתמודדות עם תכניתה הגרעינית"

משרד החוץ לא יתערב בפרשת האחים עופר בטענה כי הפרו את סנקציות המסחר עם אירן, כך עולה מהתגובה הרשמית הראשונה שפרסם המשרד מאז נחשפה הפרשה.

בתגובה לשאלה בדבר פנייתה של החברה הישראלית לקבלת סיוע ממשרדי החוץ והביטחון בהוצאתה מהרשימה השחורה האמריקאית, מסר דובר משרד החוץ, כי "ההחלטה האמריקנית האחרונה מתייחסת לחברה פרטית והטיפול בעניין הינו בין החברה אל מול הרשויות האמריקניות".

"ישראל תומכת במאמצים הבינ"ל להפעיל לחץ כלכלי אפקטיבי על אירן כחלק מההתמודדות עם תכניתה הגרעינית", נמסר ממשרד החוץ. "המציאות ממחישה את הצורך שחברות ינהגו בזהירות המירבית בקשריהן העסקיים הבינ"ל עקב הפעילות האירנית המתמשכת והמאומצת להסתרה והטעייה של חברות הנמצאות תחת דזיגנציה. בכך חברות עלולות למצוא עצמן עוברות על סנקציות בינ"ל ואוטונומיות נגד אירן".

המשרד עוד מוסיף כי "ממשלת ישראל מבחינתה לומדת את פרטי המקרה והשלכותיו. ישראל תמשיך לשתף פעולה עם שותפותיה הבינ"ל, ובראשן ארה"ב, כדי לסכל את שאיפותיה הגרעיניות של אירן, על לכל היבטיה".

(עדכון ראשון: 18:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully