וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הפיוס: בכירי פתח וחמאס ייפגשו בעזה

ניר יהב

26.5.2011 / 18:21

צעדים בשטח: בכיר פתח נביל שעת' הגיע לעזה כדי לדון עם הנהגת חמאס ביישומו של הסכם הפיוס הפלסטיני. שעת' ידון עם מנהיגי חמאס גם בכוונת הרשות לפנות לאו"ם כדי לזכות בהכרה למדינה

בכיר פתח ד"ר נביל שעת' הגיע אחר הצהריים (חמישי) לרצועת עזה כדי לדון עם הנהגת חמאס ביישומו של הסכם הפיוס בשטח וכן בנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זהו הביקור הראשון של בכיר פתח ברצועה מאז נחתם הסכם הפיוס לפני כחודש בקהיר. שעת' צפוי לדון עם מנהיגי חמאס גם בכוונת הרשות הפלסטינית לפנות לאו"ם בחודש ספטמבר כדי לזכות להכרה במדינה פלסטינית.

"אני בא כשליחו של יו"ר הרשות אבו מאזן והוועד המרכזי של פתח, ואני נושא עימי מסר פוליטי הנוגע להסכם הפיוס בין פתח לחמאס ולנאום נתניהו", אמר. שעת' הבהיר כי במהלך הביקור הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בעזה, איסמעיל הניה.

בתוך כך, בארגון חמאס בירכו היום על החלטתה של מצרים לפתוח את מעבר רפיח. "ארגון חמאס מברך על ההחלטה של האחות מצרים לפתוח את מעבר רפיח. החלטה זו משקפת את רוח המהפכה המצרית ואת עומק יחסי האחווה בין העם הפלסטיני והעם המצרי, שמשיב לעצמו את תפקידו המקורי כלפי הסוגיה הפלסטינית".

"החלטה זו היא יוזמה מצרית אמיצה לשבור את המצור המוטל על רצועת עזה, ממנו סבלנו רבות בשנים האחרונות", מסרו בארגון הפלסטיני. "אנו מקווים גם כי צעד זה ייצור גשרים של שיתוף פעולה ותמיכה בעמידה האיתנה של העם הפלסטיני המבקש להחזיר לו את זכויותיו הלאומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully