וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה בקשת רוני רון לעיכוב הטיעונים לעונש

26.5.2011 / 13:01

פרקליטו של רון, שהורשע בשבוע שעבר ברצח נכדתו בת ה-4, ביקש לעכב את שלב הטיעונים לעונש במשפטו, כדי לאפשר לו לטעון לאחריות מופחתת בשל חוות דעת פסיכיאטרית. ביהמ"ש דחה בקשתו

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה היום (חמישי) את דרישת פרקליטו של רוני רון, שהורשע ברצח נכדתו רוז פיזם, לעכב את דיון הטיעונים לעונש שנקבע לתחילת השבוע הבא. פרקליטו של רון ביקש לדחות את הבקשה על מנת לאפשר את לבחון האפשרות לטעון לאחריות מופחתת, וזאת בשל חוות דעת פסיכיאטריות המצביעות על הפרעות קונגטיביות של רון. גם עורכי דינה של מרי פיזם, אמה של רוז שהורשעה בשידול לרצח, ביקשו לדחות את הדיון בעניינה – וגם בקשה זו נדחתה על ידי בית המשפט.

בשבוע שעבר הורשע רון ברצח של רוז פיזם בת הארבע, לפני כשלוש שנים, ואמה של רוז, מרי, הורשעה בשידולו של רון למעשה. "לאחר שכשלו ניסיונותיו של הנאשם להוציא את רוז מהבית, כפי שנדרש על ידי הנאשמת", כתב השופט אברהם טל בהכרעת הדין, "ומאחר והוא התנגד להחזרתה לבנו או למוסד בצרפת, כשהנאשמת לא חדלה מלהפציר בו להיפטר מרוז לצמיתות, הוא גיבש את החלטתו לפתור את 'בעיית רוז' באופן סופי ולגרום למותה". שתי העבירות נושאות בצדן עונש של מאסר עולם באופן אוטומטי, אולם על אף החלטת בית המשפט, פרקליטיהם מתכוונים לנסות ולהוכיח שהיו להם נסיבות פסיכולוגיות שהובילו אותם לביצוע המעשים, ולפיכך יש לגזור עליהם עונש קל יותר.

בבקשה, שהגיש עו"ד גיל פרידמן, התבקש בית המשפט לדחות את הדיון בשבוע, כדי לבחון את האפשרות להגיש חוות דעת נוספות, וכן להתכונן כראוי לדיון ביחס לחוות הדעת הקיימות. פרקליטותיה של פיזם, עורכות הדין רויטל סויד ומירב גרינברג, כתבו בבקשתן כי הן טרם קיבלו לידיהן את התיק הסוציאלי של פיזם, המוחזק בידי השב"ס, לו הן זקוקות כדי להתייעץ עם מומחים לקראת הדיון.

הפרקליטות התנגדה נחרצות לבקשת הדחיה. "יש לדחות את הבקשות לא רק לגופן, אלא על הסף", כתבה התובעת בתיק, עו"ד אנה אבידוב, בתגובה לבקשות. הפרקליטות טענה עוד בדיון הקודם כי יש לגזור מאסר עולם על רון ועל פיזם, וביקשה מבית המשפט לעשות זאת כבר במעמד הכרעת הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully