וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנות מאסר לאח שאנס מטופלת תחת הרדמה

26.5.2011 / 12:20

משה ישועה, אח בבית החולים שערי צדק בירושלים, נשלח לעונש מאסר על כך שאנס מטופלת מורדמת, וכן ביצע מעשים מגונים במטופלת נוספת. "חומרת מעשיו זועקת מכתב האישום", כתב השופט

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (חמישי) 5 שנות מאסר על משה ישועה, אח כירורג בבית החולים שערי צדק בירושלים, שהורשע באונס של מטופלת שהייתה תחת הרדמה ובביצוע מעשים מגונים במטופלת מורדמת נוספת. פרקליטו, עו"ד דן באומן, הודיע כי בכוונתו לערער על ההרשעה.

על פי הכרעת הדין, תפקידו של ישועה היה להכין את חדר הניתוח בבית החולים לקראת הניתוח ולהעניק סיוע במהלכו ולאחריו. במהלך חודש דצמבר 2008 נותחה בבית החולים צעירה בת 23. לאחר סיום הניתוח, בזמן שהמטופלת הייתה עדיין שרויה תחת הרדמה, החל ישועה לבצע בה את זממו. הרופא המנתח שהבחין בכך הורה לו להפסיק, אולם כעבור כמה שניות הבחין שישועה חוזר על המעשה. הוא הואשם גם בניסיון לבצע מעשים דומים במטופלות נוספות, ניסיונות שלא צלחו מכיוון שאחות שנכחה במקום מנעה זאת.

ישועה הכחיש את האישומים, ואף טען כי הרופא מנסה להפליל אותו לאחר שתפס אותו מרים את השמיכה שכיסתה את המתלוננת הראשונה ומציץ על איבריה המוצנעים. השופטים קיבלו את עמדת הרופא, והרשיעו את ישועה באונס המתלוננת הראשונה. אולם, ביחס לאישומים האחרים, הם קבעו שעדותה של האחות שנכחה במקום, על אף היותה מהימנה, אינה מספיקה כדי להרשיע את ישועה ביחס לשניים מהמקרים. לכן זיכו אותו מאישום של אונס וניסיון אונס, והרשיעו אותו במקרה הרביעי בעבירה של ביצוע מעשה מגונה במקום בעבירה של ניסיון אונס.

"חומרת מעשיו של הנאשם זועקת מבין שורות כתב האישום והכרעת הדין", כתב השופט צבי סגל בגזר הדין. "חדר ניתוח – מקום סגור ורגיש באופן יוצא דופן, בו שרוע אדם ערום, חסר הכרה, מורדם ומונשם, שעה שחייו תלויים לחלוטין בידי אנשי צוות רפואה ומיני מכשירים ומכונות – הפך כר פעולה נוח עד להחריד לביצוע עבירות-מין, פורקן לסטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully