וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומי הרופאים נמשכים: שיבושים בכל בתי החולים

אריאל נוי

26.5.2011 / 3:20

יום אחד של הפוגה בעיצומים הספיק לרופאים כדי לחדש את מחאתם. בתי החולים ברחבי הארץ יפעלו במתכונת מצומצמת וצפויים שיבושים במערך הניתוחים ובמרפאות החוץ

לאחר יום אחד של הפוגה, יחדשו היום (חמישי) הרופאים את העיצומים בבתי החולים ברחבי הארץ. שיבושים צפויים במערך הניתוחים ובמרפאות החוץ בבתי החולים ברחבי הארץ ומההסתדרות הרפואית נמסר, כי על המטופלים לבדוק אם התור שנקבע עבורם עדיין תקף.

רופאים רבים ייעדרו היום מבתי החולים בשל השתתפותם בכנס שתקיים ההסתדרות הרפואית בנושא "מודעות לסכנת הקרינה הרפואית". בכנס צפויים להשתתף כל העובדים שנחשפים בעבודתם לקרינה, וטרם הוכרו רשמית כעובדי קרינה, לרבות קרדיולוגים, אורולוגים, מרדימים, גסטרואנטרולוגים, אורטופדים, נוירוכירורגים, העוסקים ברפואת כאב, רפואה דחופה, רפואה גרעינית, כירורגיית כלי דם ורופאי מחלות ריאה. בההסתדרות הרפואית ביקשו מכלל העובדים להגיע לכנס, למעט תורן אחד שיישאר בכל בית חולים.

מחאת הרופאים על שכרם ותנאי העסקתם שהחלה בתחילת חודש אפריל נמשכה גם השבוע. כחלק משבוע מחאה נרחב של הרופאים, הושבתו ביום ראשון כל בתי החולים ברחבי הארץ, וביום שני הושבתו מרפאות החוץ, אשפוז היום והמכונים בבתי החולים בחלקה הדרומי של הארץ (מתל אביב דרומה). ביום שלישי נערכו עיצומים דומים בחלקה הצפוני של הארץ (מתל אביב צפונה).

ביום ראשון הגיעו כ-500 רופאים למתחם חניון רידינג בתל אביב וקיימו במקום עצרת מחאה גדולה תחת הקריאה "הרופאים לא מוכנים להמשיך ולכבות שריפות". הם הדליקו במקום מדורות, ברוח ל"ג בעומר והניפו שלטים בהם נכתב בין היתר: "אין מי שיטפל באבא שלך", "כשאין מספיק רופאים כולנו סובלים", "סיוע למקצועות במצוקה", "רפואה ב-5 דקות – רפואה לא שלמה" ו-"המתמחה של היום – רופא בכיר מתוסכל מחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully