וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה הגישה לאו"ם טיוטת החלטה בעניין סוריה

26.5.2011 / 2:19

ארבע מדינות באירופה הגישו למועצת הביטחון של האו"ם טיוטת החלטה המגנה את הדיכוי האלים של המפגינים בסוריה וקוראת לשים סוף מידי לאלימות ולחקור פגיעה בזכויות האדם במדינה

בריטניה, צרפת, פורטוגל וגרמניה הגישו למועצת הביטחון של האו"ם טיוטת החלטה בדרישה לשים סוף מידי לאלימות שננקטת מצד כוחות הביטחון נגד מפגינים בסוריה – כך דיווחה הלילה (חמישי) סוכנות הידיעות רויטרס. לפיה הדיווח, עוד נדרש בהחלטה לחקור פגיעה בזכויות האדם של המפגינים בסוריה. "אנחנו מגנים את ההפרה השיטתית של זכויות אדם, ובהן הרג, מעצרים שרירותיים, חטיפות ועינויים של מפגינים למען השלום, פעילי זכויות אדם ועיתונאים בידי הרשויות בסוריה", נכתב בהחלטה שהוגשה למועצה בת 15 המדינות.

אתמול בלילה דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי קנדה הודיעה שאישרה סנקציות חדשות נגד סוריה. על פי הדיווח, העילה להטלת הסנקציות היא "הדיכוי האלים", לדברי ממשלת קנדה, של ההפגנות בסוריה על ידי השלטון. הסנקציות כוללות איסור על בכירים סורים לבקר בקנדה, איסור על ייצוא סחורות בעלות אופי צבאי לסוריה מקנדה והקפאת הסכמי שיתוף פעולה כלכלי בין המדינות.

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי האיחוד האירופי צפוי להודיע על הרחבת הסנקציות שהוטלו על סוריה. לפי הדיווח, שהתבסס על דיפלומט באיחוד, הסנקציות עתידות לכלול גם את נשיא סוריה, בשאר אסד. קודם לכן, הוחלט באיחוד להטיל סנקציות על 13 בכירים במשטרו של אסד בעקבות האלימות שנוקט המשטר נגד המפגינים במדינה. גם ארה"ב הודיעה בשבוע שעבר כי היא מטילה עיצומים כלכליים על נכסיו של אסד בשטחה. כמו כן, הוחלט להגביל את הסחר עם הנשיא הסורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully