וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שרמן מתעקש: "לא ביטלנו ולו גיור אחד"

מוטי לוי

26.5.2011 / 0:01

במהלך עימות שנערך בינו לבין ח"כ אמסלם והרב אירם באוניברסיטה העברית, התעקש הרב כי פסק דינו התייחס רק לבדיקה מחודשת של המתגיירים לפני נישואין וגירושין

"לא ביטלנו אלפי גיורים, וגם לא גיור אחד" – כך אמר אמש (רביעי) דיין בית הדין הרבני הגדול, הרב אברהם שרמן, שהטיל דופי בגיורי מערך הגיור הממלכתי בראשות הרב דרוקמן. שרמן אמר את הדברים בעימות שנערך בינו לבין ח"כ הרב חיים אמסלם והרב חיים אירם בכנס שערך ארגון "הלל" באוניברסיטה העברית בירושלים. במהלך הדיון הבהיר שרמן כי פסק הדין שלו מתייחס רק לחובת בדיקתם המחודשת של הגיורים בבואם של המתגיירים בפני בית הדין במקרים של גירושין ונישואין.

אל מול דבריו של שרמן טען הרב אירם, רב היישוב אלעזר ומנהל מדור הכנה לגיור במחלקה ללימודי יהדות בנתיב, כי "הגיור (במערך הגיור הממלכתי. מ"ל) נעשה על פי השולחן ערוך, ומחמירים בו פי אלף ממה שהשולחן ערוך דורש. תלמיד ממוצע שלנו יודע מה ש-90% מתושביה היהודיים של ישראל לא יודעים". עוד טען אירם כי בתי דין חרדיים פרטיים מקילים רבות בגיורים, ואף על פי כן הפוסקים החרדיים אינם עושים דבר כנגדם. "אם אני הייתי עושה כמוהם אז היו תולים אותי בכיכר השבת" אמר והוסיף כי "המחלוקת איננה מי הוא גר, המחלוקת כאן היא מי הוא רב". את פסק דינו של שרמן כינה אירם כ"חורבן בעם ישראל".

אל מול דבריו של אירם טען שרמן כי עמדתו אינה נוגעת אך ורק לבתי הדין של מערך הגיור הממלכתי בו עסק פסק דינו ב-2008, אלא גם לבתי הדין החרדיים. "דיינים אמרו לי שהם אינם מאשרים גם גיורים של הרב קרליץ, אין הבדל מיהו בית הדין" אמר הרב שרמן והוסיף ותקף את אירם באמרו כי "מעולם לא היית דיין, אתה סתם מזלזל ומסלף". הרב שרמן דבק בטענתו במהלך הדיון כי כל הפוסקים מסכימים בדבר חובת קבלת קיום תורה ומצוות במהלך הגירות וכי מדובר בתנאי הכרחי להשלמת הליך הגיור.

במהלך הדיון תקף ח"כ הרב חיים אמסלם את הרב שרמן ואמר כי "המבטל גיור הוא טועה בדבר הלכה" וכינה את פסק דינו כ"חילול השם". עוד הוסיף אמסלם כנגד עמדתו של שרמן כי "הם עשו מונופול על ההלכה, ומכריחים ומקפלים רבנים גדולים".

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

(עדכון ראשון: 22:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully