וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירים לא מפחדים מהאפר: "הרי ביקרנו בישראל"

25.5.2011 / 18:43

אירופיים שביקרו בישראל והמתינו לטיסותיהם לאירופה בנתב"ג, לא נלחצו מענן האפר הוולקני המאיים. "שום דבר לא בטוח", אמרה אנטוניה, "אתה אף פעם לא יודע מה יכול לקרות"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

אירופה במתח, ובישראל רגועים. מלבד טיסה בודדת שהמריאה ללונדון בעיכוב של ארבע שעות, כל הטיסות שהיו אמורות לצאת היום (רביעי) מנמל התעופה בן גוריון לעבר אירופה יצאו בשלום, ובהתאם, הנוסעים שמרו על רוגע. "במילא הכול תלוי בידי האל, אז אין מה לפחד", אמרו ג'רארד וכריסטינה, זוג גרמנים ששהו בארץ כחלק מקבוצת מטיילים נוצרים, וחיכו לטיסה לפרנקפורט.

ריני ואנטוניה, זוג חברות הולנדיות, חיכו אף הן לטיסה לפרנקפורט, בדרכן לצרפת. במהלך ההמתנה בטרמינל אמרו השתיים כי "זו לא הפעם הראשונה שהר געש מתפרץ באיסלנד, גם לפני שנה טסנו ללא פחד, ואנחנו סומכות על הטייס של חברת לופטהנזה שיביא אותנו בשלום". אנטוניה הוסיפה כי "כמו כל דבר בעולם, שום דבר לא בטוח. הרי ביקרנו בישראל, אתה אף פעם לא יודע מה יכול לקרות".

לראשונה מאז החל להתפשט בתחילת השבוע, פגע ענן האפר הוולקני הנפלט מהר הגעש גרימסווטן באיסלנד בתעבורה האווירית בעיר אירופית גדולה: רשויות התעופה והמטאורולוגיה בגרמניה הודיעו הבוקר כי שדות התעופה של הבירה ברלין נסגרו למשך שלוש שעות (11:00-14:00) כאמצעי זהירות, לאחר שחלק מהענן הגיע היום לצפון המדינה. במקביל, התברר כי בכל מקרה שיבושי התעופה לא צפויים ככל הנראה להימשך עוד זמן רב, שכן ההר חדל היום להתפרץ.

כבר משעות הלילה, היו שדות התעופה של הערים הצפוניות ברמן, המבורג ולובק סגורים, ובבוקר הוחלט לצרף אליהם גם את שני שדות התעופה של הבירה - "טגל" ו"שונפלד". מוקדם יותר נמסר כי גם שדה התעופה של העיר האנובר מצוי בסכנת סגירה, אולם הוא נותר פתוח בסופו של דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully