וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבן ספד לרב דסברג: "היית איש אשכולות עניו"

מוטי לוי

25.5.2011 / 13:01

מאות ליוו את הרב אורי דסברג, שנטמן בבית העלמין בקיבוץ כפר עציון. בלוויה ספדו לו נכדיו, ישי ודביר, שאימץ לאחר שאמם נהרגה בפיגוע ירי. "יתאחד איתם וידווח כמה הילדים מטופחים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

מאות בני אדם פקדו הבוקר (רביעי) את בית העלמין בקיבוץ כפר עציון, בהם רבנים ואנשי ציבור, על מנת לחלוק כבוד אחרון לרב אורי דסברג, אחד ההרוגים בתאונת הדרכים הקשה שאירעה אתמול בכביש 60, במהלכה התנגשו חזיתית רכב ישראלי ומשאית פלסטינית.

בתו של הרב דסברג, תושב אלון שבות, נהרגה בשנת 1996 בפיגוע ירי סמוך למושב גפן שבשפלה, ומאז הוא גידל את בניהם, דביר וישי. ברשת קול ישראל דווח כי בהספדם הודו לו וכינו אותו, "אבא אורי". זאב דסברג, בנו של הרב, ספד לאביו: "אבא, איזו מילה בסיסית. המילה הראשונה שהגיתי. כל כך מובנת מאליה, כל כך זמינה, וגם אתה היית כזה בסיס איתן. אספת את כל המשפחה אחרי שאתי וירון נרצחו, תמיד היית זמין". מנחם דסברג, אף הוא בנו של הרב, אמר כי "אם הייתי צריך להגדיר אותך במילה אחת, היא הייתה שלמות. איש אשכולות, ועם זאת חסיד במידותיו, עניו שבענווים. כל החיים היית איש חסד, פעלת לתורה ומעשים טובים, ולקידוש השם בעולם".

אלמנתו של ההרוג, יהודית דסברג, אמרה כי "כל חייו, מאז שאני זוכרת אותו, הוא לא שכח את משפחת דוקטור מרטבך ואישתו, שנהרגו בגיל 70 בתאונת דרכים. תמיד הוא היה אומר להוריו - כך הייתי רוצה למות, בגיל 70, ביחד עם אשתי בתאונת דרכים, בלי לסבול. אז את גיל 70 הוא פספס קצת, ואת הביחד הוא גם פספס קצת, אבל הוא הלך בלי לסבול".

"אבא שלי, כמו בחייו, לא השאיר קצוות פתוחים", סיפרה עדי, בתו של הרב דסברג ואחותה של אפרת, בראיון בגלי צה"ל, דקות לפני הלוויה. "ממש אתמול הוא חזר מפולין ומהולנד אחרי טיול שורשים ארוך עם האחים שלו, שם הם הודו לכל האנשים שהצילו אותם בשואה. זה כאילו הוא נפרד מכל המעגלים הרחוקים ובילה איתם זמן אינטנסיבי לפני הסוף". עדי הוסיפה כי בטיול אביה קנה צעצוע שטותי והתלוצץ עם אמה ש"זה טוב לאזכרות, נביא את זה מתישהו לשבעה וזה ירים את המורל".

עדי הוסיפה כי מאז מותם של אפרת ובעלה, שי ודביר הפכו חלק מהמשפחה לכל דבר. "קיבלנו אותם כמו אחים והרגשנו כמו משפחה, לא היה הבדל. כמובן שאי אפשר לדעת מה היה קורה וכולם ממשיכים עם החיים כמו שהם מכירים אותם, ובסופו של דבר הם גדלו בבית חם ואוהב עם יותר הורים ואחים". היא אמרה עוד כי "אבא יתאחד עם המשפחה וידווח להם כמה שהילדים מטופלים טוב ומטופחים".

"היישוב כולו מתאבל"

עדי הזכירה עוד שבשנת 1996, לא הספיקה להיפרד מאחותה ובעלה. "הם השאירו אצלנו את ישי ודביר ונסעו לחתונה, ואני ישנתי בזמן הזה, ואז נותרתי עם תחושת החמצה שפספסתי את הפרידה האחרונה מהם. הפעם, עם אבא שלי אני מרגישה שהיה תיקון, אבא לא נתן לזה לקרות שוב - אני זאת שאספתי אותו משדה התעופה אתמול, הספקתי לבלות איתו וושמעתי את כל החוויות המרגשות מהטיול".

"הילדים איבדו בפעם השנייה את האבא שלהם", אמר אתמול רב ההתנחלות אלון שבות, גדעון פרל, לוואלה! חדשות. "הרב דסברג היה אדם צנוע וענו שהשקיע את כל מרצו בלימוד תורה. לאחר האירוע הקשה, הם קיבלו חסות מלאה על ישי ודביר והיו עבורם הורים לכל דבר."

"היישוב כולו מתאבל על לכתו של אדם טוב לב", הוסיף הרב פרל. המשפחה מוכרת היטב בציונות הדתית, בשל מאמריו הרבים של דסברג וכן בשל פעילותה הפוליטית של רעייתו.

בתאונה נהרגו גם יוכבד אלטשול, בת 55 מהיישוב אלעזר, ואילנה אולך, אף היא בת 55 ותושבת אפרת, שהותירה אחריה ארבעה ילדים. יוכבד אלטשול תיקבר בשעה ארבע בבהר המנוחות בירושלים, ואילנה אולך תושבת אלעזר תטמן בשעה חמש בבית העלמין בכפר עציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully