וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במטה שליט: "למה נתניהו לא הזכיר את גלעד?"

אריאל נוי

25.5.2011 / 0:01

במטה לשחרור שליט התאכזבו מהעובדה שבניגוד לנשיא אובמה, נתניהו בחר שלא להזכיר את גלעד בנאומו המדיני. "צריך היה לשרת את ההסברה ולחשוף את חמאס במערומיו"

במטה המאבק לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט זועמים על נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש(שישי) בקונגרס האמריקאי. יו"ר הארגון שמשון ליבמן אמר כי "הנאום הוא דבר עצוב. אין מצופה כי נתניהו יתייחס לגלעד בכל נאום, אך כיוון שגם הנשיא אובמה הזכיר את גלעד בנאומו החשוב - היה מצופה שגם ראש הממשלה יעשה זאת. בכך, היה ניתן לשרת את ההסברה שנתניהו מדגיש כל כך את חשיבותה, ולחשוף את אכזריות החמאס במערומיה".

בני משפחת שליט שיגרו לקראת הנאום באמצעות עורך הדין גלעד שר, מכתב ובו דרישה מהממשל האמריקני להפסיק כל סיוע לרשות הפלסטינית עד לשחרורו של גלעד. בני המשפחה שיגרו מספר מכתבים, בין היתר, ליו"ר בית הנבחרים בוושינגטון ג'והן בוהנר ולמנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הסנטור הארי רייד. "אנו פונים לראשי הקונגרס בכדי שיפעילו את מלוא כובד משקלם למניעת סיוע כלכלי לרשות הפלסטינית ולחמאס עד לשחרורו המיידי של גלעד. אנו מצרים על כך שממשלת ישראל והעומד בראשה שיחררו כספים רק לאחרונה לרשות הפלסטינית ולחמאס בעוד גלעד עדיין נותר כבר 1,793 ימים בשבי החמאס", אמר נועם שליט, אביו של גלעד.

בנאומו מול ועידת איפא"ק בליל ראשון התייחס נשיא ארה"ב ברק אובמה לסוגיית החייל החטוף גלעד שליט. "אנחנו נמשיך לדרוש שחמאס יאמץ את האחריות הבסיסית לשלום – יכיר בישראל, ידחה את האלימות ויקבל את כל ההסכמים הקיימים. על חמאס לשחרר את גלעד שליט שמוחזק בשבי כבר חמש שנים", אמר אובמה.

לפנות בוקר נשא נתניהו דברים בפני ועידת איפא"ק, שם דווקא מצא לנכון להתייחס לגלעד. נתניהו אמר כי"על חמאס להשיב את חיילנו החטוף גלעד שליט באופן מידי, מדובר בחייל שכלוא בחשכה במשך חמש שנים ללא ביקור אחד מהצלב האדום, אני קורא לחמאס לשחרר אותו מיד".

עדכון ראשון: 20:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully