וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפת ברזל הוצבה באשדוד, סוללה נוספת תוצב בשדרות

יהושע בריינר

24.5.2011 / 19:50

בימים האחרונים הועברה סוללת כיפת ברזל אל אשדוד ומערכת נוספת צפויה להיות מוצבת בשדרות. העברת הסוללות נעשתה על פי תוכנית מוקדמת ומתוכננת ולא בשל שינוי במצב הביטחוני

אחרי שכבר הוצבה באשקלון ובבאר שבע ויירטה בהצלחה למעלה מעשרה טילי גראד, הועברה בימים האחרונים סוללת כיפת ברזל אל אשדוד. מערכת נוספת צפויה להיות מוצבת בשדרות, כך נודע לוואלה! חדשות.

גורמי ביטחון הדגישו הערב (שלישי), כי העברת הסוללות נעשתה על פי תוכנית מוקדמת ומתוכננת ולא בשל שינוי במצב הביטחוני. הסוללות הוצבו בימים האחרונים בשטחים פתוחים הסמוכים לשתי הערים, כאשר בדומה למדיניות שננקטה באשקלון ובבאר שבע, גם במקרה זה הסוללות נמצאות בשלב הניסוי המבצעי.

הצבת הסוללה בשדרות אינה מובנית מאליה, שכן חלק מהעיר מרוחק פחות מארבעה ק"מ מרצועת עזה וייתכן ויהיו רקטות אותן לא תצליח ליירט. בנוסף, בשנים האחרונות בנתה המדינה בעלות של מאות מיליוני שקלים מבנים ממוגנים במה שמוגדר הגנה פאסיבית, על מנת לסייע לתושבי העיר להתמודד עם הירי.

בעבר התבטא ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה בעניין הצבת המערכת בערים השונות בדרום ואמר כי "דעתו אינה נוחה מכך שהגנה על עיר אחת באה על חשבון הגנה על עיר אחרת" ודרש תקצוב נוסף לרכש סוללות נוספות.

יש לציין כי בחיל האוויר ובמערך ההגנה האווירית שמתפעלים את הסוללות מתכננים להמשיך בחודשים הקרובים ולהציב את המערכת באתרים שונים סמוך לערים שונות בארץ. בין היתר מתוכננות פריסות גם באיזור גוש דן וכן באיזור הצפון. על אף העובדה כי בעת הצבתן באשקלון ובב"ש הצליחה כיפת ברזל ליירט את מרבית הטילים שנורו לעברה, גם הרמטכ"ל בני גנץ וגם שר הביטחון אהוד ברק אומרים כי המערכת לא תוכל לספק הגנה הרמטית על היישובים.

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי אמר בתגובה, כי "מיקומה של מערכת כיפת ברזל נקבע ע"פ שיקולי מערכת הביטחון. צבא חזק ועורף איתן מהווים את חוסנה האמיתי של מדינת ישראל. "נמשיך במאמצים להעניק לתושבי אשדוד את תחושת הביטחון הגבוהה ביותר".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully