וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר המדיני יחכה: במשרד החוץ מאיימים לשבות

24.5.2011 / 16:11

ועד העובדים מאיים לחדש השביתה ב-1 ביוני, בטענה שהאוצר לא חתם על ההסכם שהושג לאחר השביתה הקודמת. כתוצאה יופסק הטיפול בישראלים במצוקה בעולם וישובש אירוח רשמי של בכירים

דווקא בתקופה מדינית סוערת, עומד משרד החוץ בפני שביתה. ועד העובדים של המשרד הכריז היום (שלישי) על חזרה לשביתה בשבוע הבא, ב-1 ביוני, במחאה על כך שמשרד האוצר טרם חתם על ההסכם שהושג לאחר השביתה הקודמת בחודש ינואר. על הכוונה לחדש את השביתה פורסם לראשונה בוואלה! חדשות כבר בשבוע שעבר. רק אם עד בשבוע הקרוב ייחתם ההסכם המיוחל, השביתה לא תצא לפועל.

בין היתר, העובדים מתכוונים להפסיק במהלך השביתה את התקשורת עם כל משרדי הממשלה - בהם גם משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון - להפסיק את הטיפול בביקורי אורחים רשמיים בישראל וחדול לארגן יציאות של אורחים בכירים בחו"ל. כמו כן, יפסיקו העובדים את הטיפול בישראלים במצוקה ברחבי העולם, יעצרו הנפקת אשרות לאנשי עסקים ותיירים, וייעדרו מדיונים והצבעות בכל הפורומים הבינלאומיים, כולל באו"ם. בנוסף, ינותק המגע עם משרדי החוץ בעולם ועם הנציגויות הזרות בישראל.

מוועד העובדים נמסר כי "מאז שסיימנו את העיצומים לפני ארבעה חודשים האוצר נוקט עמנו סחבת מתמשכת. הוא מתחמק מקיום ההסכם, ואף חזר בו מסיכומים שהושגו במו"מ כגון חישוב תוספות השכר ופגיעה בתשלומים לעובדים זוטרים בעלי הכנסה נמוכה. צר לנו שדווקא בתקופה כל כך קריטית ביחסי החוץ של מדינת ישראל, אנו נאלצים לחדש את העיצומים. לצערנו נוכחנו שוב לדעת שרק בדרך זו ניתן להשיג הישגים".

בהתייחסו לעניין בשבוע שעבר, מסר משרד האוצר כי "אין כל סחבת בעניין. אנו עובדים עם ההסתדרות על ניסוח ההסכם המצוי בשלבים מתקדמים ומקווים שהחתימה תהיה בהקדם".

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully