וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בי-ם: "מצפים לנאום היסטורי של נתניהו"

24.5.2011 / 14:59

לקראת נאומו הצפוי של ראש הממשלה הערב בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, סבורים גורמים מדיניים כי ראש הממשלה יישא נאום תקיף, שלא יחרוג מהעקרונות עליהם הצהיר בכנסת

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

"אנחנו מצפים לנאום היסטורי ותקיף של ראש הממשלה בקונגרס, שמבהיר את המצב האמיתי במזרח התיכון ושבמערב לא יחיו באשליות" – כך אמרו היום (שלישי) גורמים מדיניים בירושלים לוואלה! חדשות, לקראת נאומו הצפוי של ראש הממשלה הערב, שעון ישראל. לדברי אותם גורמים, הציפייה היא שבאשר לעקרונות המדיניים, לא יחרוג הנאום מהדברים שנאמרו במליאת הכנסת בשבוע שעבר. לדברי אותם גורמים, בפגישתו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אמר נתניהו על קצה המזלג את עמדתה העקרונית של ישראל, וכעת תהיה לו הזדמנות להציגה בצורה סדורה בפני כל העולם המערבי.

נתניהו יוכל, לדברי הגורמים, להסביר למערב שהוא טועה בגישתו לסכסוך הישראלי פלסטיני, וכי בדרך כזו לא יהיה סיכוי להגיע להסדר. בין היתר, הציפייה היא שנתניהו יפריך את התיאוריה לפיה ההתרחשות באזור היא בגלל סירובה של ישראל לשבת למו"מ עם הפלסטינים, ושהסכסוך הוא על גבולות 67'.

בירושלים מצפים שנתניהו ישוב ויסביר בנאומו שגבולות 67' אינם בני הגנה, וכי הסכמה לזכות שיבה - כמוה כהכרזה שלא יהיה סוף לסכסוך. ככל הנראה נתניהו גם יאמר לחברי הקונגרס את הנקודות המשותפות עם האמריקאים, כמו המאבק נגד אירן והערכים הדמוקרטים המשותפים.

מתיחות בין ישראל לארצות הברית

בימים האחרונים נוצרה מתיחות ביחסים בין שני המנהיגים לאחר הצהרתו של אובמה על חזונו להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67'. ההצהרה הפתיעה את ההנהגה הישראלית, ובתגובה אמר נתניהו במהלך פגישתו עם הנשיא האמריקאי כי גבולות אלה אינם בני הגנה. לאחר מכן חידד אובמה את דבריו בנאומו בוועידת איפא"ק, כשהבהיר כי התכוון כי גבולות אלו ישמשו כבסיס למשא ומתן.

הלילה נאם נתניהו אף הוא בפני ועידת איפא"ק, והצהיר שוב כי ישראל לא תשוב לגבולות 67' במסגרת הסדר שלום עם הפלסטינים. נתניהו סיפר לנוכחים כי בנאומו הצפוי היום בבתי הקונגרס הוא מתכוון לתאר את חזונו שלו לשלום בין ישראל לפלסטינים ובחזון זה "ביטחונה של ישראל חייב להישמר ולכן היא אינה יכולה לחזור לגבולות 67', שאינם ברי הגנה". לגבי כישלון השיחות עם הפלסטינים אמר כי "ישראל רוצה שלום, הפלסטינים מסרבים לסיים את הסכסוך".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully