וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ו-31 פצועים בהתנגשות בין אוטובוס למשאית

אריאל נוי

24.5.2011 / 9:43

אדם אחד נהרג ו-31 נוספים נפצעו בתאונת הדרכים שאירעה בין אוטובוס למשאית בירידה מכביש 1 לכיוון מודיעין. נוסע: "ישנתי ופתאום הרגשתי מכה חזקה בראש"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

גבר כבן 30 נהרג ו-31 בני אדם נוספים נפצעו הבוקר (שלישי) בהתנגשות בין אוטובוס של חברת "אגד" לבין משאית בכביש מספר 1 באזור מחלף בן שמן. ממגן דוד אדום נמסר כי בין הפצועים, שניים במצב קשה, חמישה בני אדם שנפצעו באורח בינוני והיתר במצב קל. צוותי מגן דוד אדום פינו את הפצועים לבתי החולים אסף הרופא בצריפין, שיבא בתל השומר, בילינסון בפתח תקווה וקפלן ברחובות.

מהמשטרה נמסר כי במקום ישנם עומסי תנועה כבדים ומומלץ לנוסעים לירושלים לנסוע בדרכים חלופיות. עוד נמסר כי המשטרה סגרה את כביש 1 לכיוון ירושלים כדי לחקור את התאונה. ככל הנראה, האוטובוס, קו 405 מתל אביב לירושלים, התנגש במשאית כאשר ירד מכביש 1 לכיוון כביש 443 למודיעין. מאגף התנועה במשטרה נמסר, כי שני הנהגים המעורבים תושאלו בבתי החולים ומסרו את גרסתם לאירועים. עקב מצבם הרפואי לא ניתן היה להמשיך ולחקור אותם.

ערן בוטה, תושב הוד השרון בן 23, שנפצע באורח קל בתאונה ואושפז בבית החולים שיבא בתל השומר סיפר לוואלה! חדשות על התאונה: "הייתי בדרכי לירושלים מתל אביב בדרך לבסיס שלי, שם אני חובש בקבע במג"ב. ישנתי באוטובוס ופתאום הרגשתי מכה חזקה בראש. לא הבנתי מה קרה. בהתחלה חשבתי שזה פיגוע בגלל כל הפאניקה וההמולה מסביב. החלונות היו סגורים אז אני ועוד חייל ניפצנו אותם והתחלתי להוציא את אזרחים".

בוטה סיפר כי סייע לטפל בפצועים בטרם הגעת כוחות ההצלה למקום: "הזעקנו את כוחות ההצלה ומכיוון שאני חובש אז התחלתי גם לטפל בפצועים ולמיין אותם כמו שעושים בזירות תאונות דרכים. במקביל, ביקשתי מהאזרחים את ערכות העזרה ראשונה שנמצאות באוטובוס וביצעתי חבישות לפצועים קל עד בינוני. ניסיתי לייצב את מצבם של הפצועים קשה עד הגעת כוחות ההצלה. אחד החיילים, שמו היה עידן, היה הפצוע במצב לא טוב. דיברתי איתו וניסיתי לייצב את מצבו כמה שיכולתי ולהשאיר אותו בהכרה. שכוחות מד"א הגיעו המשכתי לעזור להם עד שאחד החובשים אמר לי שאני פצוע ושהראש שלי נראה נפוח מאוד. הוא בדק אותי ושלח אותי במהירות לבית החולים. אני אהיה בסדר אני מקווה שגם הפצועים בשטח ישתחררו מהר".

"שברנו את החלון וטיפלנו בפצועים"

ליאור רבי, תושב תל אביב בן 35, נסע באוטובוס כדי להשתתף בכנס בירושלים: "עברנו את לוד, נסענו קדימה ופתאום אני מוצא את עצמי על הרצפה, כולם צורחים, עשן לבן מיתמר מעליי ובאוטובוס נשמעות צרחות אימים. חייל מג"ב שבר את החלון. חיכינו כמה שניות שהדלת תיפתח. ירדנו למטה וראינו פשוט סיוט לא יאומן - משאית בתוך האוטובוס מסביבה היה טונות של דם. המשאית נכנסה בצד ימין".

כשהצליח לחלץ את עצמו, הבחין ליאור בנוסעת שישבה בצמוד לנהג ובנהג עצמו: "ראיתי פתאום את הנהג מעשן, ולא הבנתי איך הוא הצליח להיחלץ מהתופת הזאת. גם לו היה מזל. לתדהמתי ראיתי עוד אישה שישבה מקדימה ליד הנהג. היא הייתה מלאה בדם ואמרה לי שהיא לא מבינה איך היא נפצעה. ליאור נפצע ברגלו וקיבל מכות יבשות בכל הגוף הוא מאושפז בתל השומר במצב קל עד בינוני: "נפצעתי. יש לי נפיחות בכל הגוף. בכל מקרה אני מאחל רפואה שלמה לכל הפצועים".

איציק בן אהרון, מנהל מרחב מד"א איילון שהגיע לזירת האירוע, סיפר לוואלה! חדשות כי "בכביש 443 לכיוון מזרח משאית ואוטובוס התנגשו. לפי מה שנראה בזירה כנראה הם היו על אותו נתיב לכיוון מזרח והם איבדו את השליטה. ההתנגשות קשה מאוד והמראה קשה. מאמצע האוטובוס עד הנהג האוטובוס פשוט מקולף. השלושה שנפגעו הכי קשה היו בצד הזה שהתקלף, וה-16 שנפגעו קל היו כנראה בצד השני".

מחברת אגד נמסר בתגובה כי "מדובר באוטובוס אגד בקו 405, שיצא בשעה 9:00 מתל אביב לירושלים כשהוא מלא, והיה מעורב בתאונת דרכים קשה באזור בן שמן, בכביש מספר 1. ככל הנראה, התנגש האוטובוס בצדו הימני הקדמי במשאית שחנתה בצד הכביש ואולם, נסיבות התאונה נחקרות עתה על ידי משטרת ישראל ובוחני התאונות של אגד. נהג האוטובוס נחקר ומסר את עדותו. מבדיקה ראשונית עולה, כי מדובר בנהג עם ניסיון של 27 שנות נהיגה מקצועית ועבר בטיחותי ללא דופי. בטרם החל בעבודתו הבוקר היה הנהג כ-12 שעות במנוחה מעבודת הנהיגה והאוטובוס המעורב בתאונה עבר בשבוע שעבר טיפול תקופתי יסודי ומצבו המכני היה תקין. דובר אגד מביע צער עמוק על הנפגעים בתאונה המצערת והקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully