וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להגן על עצמנו גם מגבולות 67'

יהושע סובול

24.5.2011 / 9:41

הטענה שגבולות 67' אינם בני הגנה אינה עומדת במבחן מלחמת ששת הימים, שהיתה המלחמה המוצלחת ביותר שישראל ניהלה ב-63 שנות קיומה. אם גבולות הקו הירוק אינם בני הגנה, כטענת ראש הממשלה, איך זה שדווקא מתוך אותם גבולות היכה צה"ל את צבאות מצרים, ירדן וסוריה בלחימה שארכה פחות משבוע? נכון שהניצחון במלחמת ששת הימים עלה במחיר חייהם של 780 לוחמים שנפלו במערכה, אבל ההחזקה בגבולות "בני ההגנה" עלתה במחיר גבוה לאין ערוך: 911 חיילים איבדו את חייהם במלחמת ההתשה, 2,656 חיילים נפלו במלחמת יום הכיפורים בהגנה על הגבולות בני ההגנה שגרמו לאותה מלחמה איומה, שהעבירה את משה דיין מזחיחות לפיק ברכיים כשהיה נדמה לו שזה סופו של הבית השלישי.

ובהמשך, בהגנה על הגבולות בני ההגנה האלה - מלחמת לבנון הראשונה, האינתיפאדה הראשונה והשנייה ומלחמת לבנון השנייה - איבדנו עוד 6,282 ישראלים.

במשך 18 השנים שחלפו מסיומה של מלחמת השחרור למלחמת ששת הימים חייתה ישראל בגבולות שנתניהו מגדיר אותם היום כגבולות שאינם בני הגנה. העובדה היא שבמרוצת אותן 18 שנים נפלו 465 חללים מפעולות של מסתננים, פדאינים ופעולות תגמול ישראליות. במבצע סיני, שהיה חלק ממלחמת סואץ שיזמו צרפת ובריטניה בתיאום עם ישראל, נפלו 231 חיילים ישראלים.

אין מנוס מחשבון הדמים

היד רועדת כשעושים את חשבון הדמים הזה, אבל אין מנוס מלעשותו מול הטענה שגבולות 67' לא היו בני הגנה. אין מנוס מהשאלה באילו גבולות היו חייהם של חיילי ישראל ואזרחיה בטוחים יותר: בגבולות הקו הירוק או בגבולות המכונים כיום "בני הגנה" - גבולות שאיש אינו מכיר בהם, שהמיטו עלינו מלחמה אחר מלחמה. המשך האחיזה בהם עלול להמיט עלינו מלחמה שבה יספגו ערי ישראל וכפריה אלפי טילים, ואנשי צבא מעריכים באלפים רבים את מספר הקורבנות שיגרמו מטחי הטילים על העורף האזרחי.

הדבר המקומם בהקשר זה הוא כינוי גבולות הקו הירוק בשם "גבולות אושוויץ", שהימין מייחס לאבא אבן. אפשר היה להשתמש במונח האפוקליפטי הזה אם אכן ליהודי אושוויץ היה נמאס יום אחד מהאיום על קיומם, ובבוקר לא עבות היה חיל האוויר המהולל של יהודי אושוויץ מחסל ברבע שעה את הלופטוואפה, ואז היה פורץ השריון היהודי ומרסק בתוך שישה ימים את הצבא הגרמני ואת בעלי בריתו, והגייסות של יהודי אושוויץ היו מתייצבים בפאתי ברלין, וינה ומינכן.

כי האמת היא שגבולות 67' איפשרו לישראל להגן על עצמה ולצאת מתוכם למתקפה על אויביה ולמוטט אותם בהצלחה רבה. במצב של שלום אלה יהיו גבולות הביטחון הטובים ביותר שישראל יכולה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully