וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: לבטל ההרשמה לסמינרים חרדים עקב אפליה

מוטי לוי

23.5.2011 / 21:15

עו"ד אביעד הכהן שלח מכתב לשר החינוך גדעון סער בו הוא דורש לבטל ההרשמה לשנת הלימודים הבאה לסמינרים החרדיים בעקבות דו"ח המבקר שהצביע על אפליה עדתית בקבלה אליהם

מכינים את הבג"ץ הבא? במכתב שנשלח היום (שני) על ידי עו"ד אביעד הכהן, פרקליטו של עו"ד יואב ללום שהגיש את בג"ץ עמנואל בנושא האפליה, לשר החינוך גדעון סער, למנכ"ל משרדו ולראש עיריית ירושלים ניר ברקת, דורש הכהן לבטל לאלתר את כל הרישום לבתי הספר העל יסודיים החרדיים לבנות לשנת הלימודים הבאה ולערוך אותו מחדש לפי קריטריונים שוויוניים וברורים, וזאת בעקבות דו"ח מבקר המדינה שהצביע על כשלים חמורים ואפליה עדתית מתמשכת בהליכי הרישום והשיבוץ.

במכתבו טוען הכהן כי בידי מרשו הוכחות על כך שהליכי הרישום לסמינרים החרדיים ממשיכים להיות אפופי סוד ומסתורין, ללא קריטריונים אובייקטיביים ברורים ומפורסמים, וללא מתן מענה הולם לנרשמות בדבר קבלתן או אי קבלתן ללימודים עד ליום תחילת הלימודים. כמו כן, טוען הכהן במכתבו, כי בידי מרשו הוכחות בדבר המשך קיומה של אפליה עדתית בהליכי הרישום והשיבוץ וקיומה של מכסה מגבילה של 30 אחוז בקבלת תלמידות ממוצא ספרדי לסמינרים החרדיים.

"דו"ח המבקר אישרר הטענות"

בהמשך לכך כותב הכהן כי "לנוכח העובדה שאפליה זו, כך עולה מהמידע שבידי מרשיי, נמשכה גם ברישום שהתקיים השנה לסמינרים, דומה כי יש לעת הזו, זמן די והותר לפני תחילת שנה"ל הבאה. ראוי לעצור את תהליך הרישום, לבטלו מעיקרו, ולעורכו מחדש, במתכונת מפוקחת ומבוקרת שתבטיח כי הוא ייעשה כראוי וכנכון, ללא אפליה". לאורך המכתב דורש אף הכהן ממשרד החינוך להציג בפניו את צעדי הפיקוח שהוא מפעיל על הליכי הרישום בסמינרים, ואת תוצאות הבדיקה, באם בוצעה, בדבר שאלת האפליה במוסדות הללו.

מכתבו של הכהן מהווה "תרועת מלחמה" ראשונה בדרך להגשת עתירה לבג"ץ בחודשיים הקרובים נגד משרד החינוך ונגד הרשויות המקומיות אשר, לטענת הכהן ומרשו, ממשיכים להעלים עין מהאפליה במוסדות החינוך החרדיים, טענות אשר, כאמור, קיבלו אשרור בדו"ח מבקר המדינה לפני שבוע בנושא.

ליצירת קשר עם הכתב – moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully