וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בטיול שורשים באירלנד: "הכפר לבש חג"

23.5.2011 / 13:06

בעוד נתניהו מתכונן לנאומו באיפא"ק, המשיך כבר הנשיא אובמה לסיור באירופה, אותו הוא פותח במניגל, שם חי אחד מאבותיו. ההתרגשות בכפר הזעיר רבה: "נעשה לו בפאב קבלת פנים שלא ישכח"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

תושבי הכפר הקטן מניגל שבמרכז אירלנד לא זוכרים התרגשות כזו כבר שנים ארוכות. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הפותח היום (שני) באירלנד מסע דילוגים בן שבוע בארבע מדינות באירופה (בהמשך יגיע לבריטניה, צרפת ופולין), יחל את המסע בביקור בכפר בן 300 התושבים - מעין טיול שורשים אל המקום בו חי אחד מאבותיו לפני למעלה מ-150 שנה.

הכנות בכפר הזעיר מניגל, אירלנד, לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, 21-22 במאי 2011. רויטרס
אחד מתושבי הכפר צבע את חזית ביתו בצבעי דגל ארה"ב/רויטרס

מאז הודיע הנשיא על הביקור הצפוי, אוחזת קדחת אובמה בכפר המנומנם, שהפך את עורו לרגל המאורע. אחד מקרובי משפחתו הרחוקים של אובמה, שעדיין חיים בכפר, התקשה להסתיר את ההתלהבות בשיחה עם רויטרס. "הו, זה ממש פנטנסטי!", התמוגג הנרי הילי, בן-דוד מדרגה שמינית של הנשיא האמריקאי. "ביום פטריק הקדוש ב-17 במרץ, כשהוא אמר שהוא רוצה לבוא לאירלנד, וציין במפורש את מניגל, האנשים כאן נדהמו שהוא מכיר בשורשים האיריים שלו. וכך, 'מבצע שינוי הצורה' של הכפר יצא מיד לדרך, והקהילה כולה נערכה יחד".

מלבד דגלי ארה"ב שנתלו בגאון בכל פינה בכפר, התמלאו גם חנויות המזכרות במוצרים מיוחדים לקראת הביקור - מחולצות אובמה ועד ספלי אובמה. בכפר אפילו פועל כעת בית קפה שנקרא... ניחשתם: ברק אובמה. אחד מתושבי הכפר אף צבע את חזית ביתו בצבעי דגל ארצות הברית, וברחוב הראשי ניתן למצוא את מכונית קדילק הנושאת את לוחית הרישוי "אובמה 1".

הכנות בכפר הזעיר מניגל, אירלנד, לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, 21-22 במאי 2011. רויטרס
בית הקפה "ברק אובמה" במניגל/רויטרס

על פי ההערכות, לפחות 2,000 בני אדם צפויים להגיע לכפר כדי לחזות בביקור הנשיא (שצפוי להימשך פחות משעה), ובהם גם כמה תושבים חוזרים. הייתי חייב לבוא לכאן כדי לראות על מה כל הרעש", הסביר מייקל ספיליין, תושב מניגל לשעבר. "זה באמת מדהים, פשוט מדהים, אין מילה אחרת לתאר זאת. הכפר הזה תמיד היה כפר נחמד, אבל הוא השתנה אפילו במהלך השבוע האחרון".

בפאב המקומי הוצב פסל ברונזה בדמותו של אובמה, והתושבים מבטיחים להעניק לו הערב קבלת פנים כמיטב המסורת, שלא יוכל לשכוח, עם הרבה מוסיקה - וכמובן, גם עם הרבה בירה. "הוא רוצה לראות פאב אירי, אווירה של פאב אירי", אומר אולי הייז, בעל הפאב. "לפטפט עם כמה אנשים, לפגוש ולברך, אתה יודע - וכנראה גם לשתות כוס בירה".

הכנות בכפר הזעיר מניגל, אירלנד, לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, 21-22 במאי 2011. רויטרס
"האנשים כאן נדהמו שהוא מכיר בשורשים האיריים שלו"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully