וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: לישון עם החתול?

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

18.6.2011 / 22:00

לישון עם החתול? למה יש כאלו שלא מפסיקים ליילל? זוגיות ביתית זה טוב או רע, ומה עדיף לצרף לחתולה, זכר או נקבה? על כל השאלות האלו עונות לכם צמד מומחיות החתולים של וואלה! בע"ח

צעירה שוכבת לצד חחול אפור ישן. Alex James Bramwell, ShutterStock
לקירבה אל החתול בשינת לילה איכויות מרפאות ומרגיעות ביותר/ShutterStock, Alex James Bramwell

יש לי חתולה מקסימה בת 6 שנאספה מהרחוב בגיל 3 חודשים. יש בעיה כשאנחנו הולכים לישון: היא עליי, אבל אסור לי לזוז עד שהיא נרדמת. אם אני מנסה אפילו להזיז אצבע, היא נושכת ונושפת. קשה לי לישון בלעדיה כי התרגלתי לגרגורים. יש פתרון?

את חייבת להמשיך ולישון איתה כי היא בטוחה שאת האמא וגם האחות שלה, וכך חתולים ישנים יחדיו כאשר הם גדלים.
למרות דעות קדומות מוזרות, חתולים הם חיות מאד חברותיות והם אוהבים מאד להתכרבל יחד עם החתולים האחרים אשר גדלים איתם – אם זו האמא שלהם תחילה ואחר כך האחים וגם האחרים בחבורה. זה יופי שנוצרה כימיה מעולה בינך ובין החתולה שלך וחשוב שתביני כמה את
חשובה לה. גם מפנייתך מובן שהיא חשובה מאד גם לך.
אז תהני מהגירגורים ומהקירבה שלה אליך בלילה. יש לזה איכויות ממש מרפאות ומרגיעות ביותר, ופשוט תרגילי עצמך לזוז מאד בעדינות.

מה שאת מתארת קורה להרבה מאד אוהבי חתולים וכולנו פשוט מתרגלים לקום בבוקר במצב של שכיבה מאד מוזר, כי החתול או החתולה או החתולים שלנו דחקו אותנו לפינת המיטה או למצב עקום מעט, ואנחנו עושים הכל כדי לא להפריע את מנוחתם. אז, כמו שאישה חכמה אמרה, "החתולים היו בדרגת אלים במצרים העתיקה, ולמעשה הם מעולם לא שכחו זאת".

קלוז אפ על חתול מיילל. ShutterStock
יללות תכופות מעידות על בעיה פיזיולוגית כלשהי/ShutterStock

יש לנו חתולה פרסית מעוקרת בת 12. כיוון שהיא מייללת כל כך הרבה, חשבנו לתת לה צמחי הרגעה המיועדים לחתולים. יש המלצות לטיפול כזה?

יללות תכופות עלולות להעיד, ובמיוחד בגיל של חתולתך, על בעיה פיזיולוגית כלשהי. אנא קחי אותה ראשית ובהקדם לבדיקה אצל וטרינר או וטרינרית אשר תקבלי עליהם המלצות חמות מאוהבי חתולים, ובידקי את נסיונם וגישתם החיובית לחתולים.

אם הבדיקה הפיזיולוגית תראה שחתולתך נמצאת בבריאות מלאה, אז חשוב לבדוק האם כל צרכיה ההתנהגותיים מקבלים מענה הולם. לעיתים קרובות, יללות מעידות על שעמום או על חול מלוכלך או על חוסר במזון ומים טריים ומגוונים או על רצון להגיע למקומות כלשהם, אשר היא מתקשה להגיע אליהם.

שימי לב כי חתולים בגילה של חתולתך עלולים לסבול מדלקות פרקים ואז קשה להם לטפס כרגיל ולהגיע למקום אהוב כדי לרבוץ בו. אז כדאי לעזור בעזרת שרפרף במקומות המתאימים וכדומה. גם קשיים רגשיים עלולים לגרום ליללות. געגוע לאדם או לחתול שנפטר חלילה, למשל. גם קשיים שלך בחייך עלולים לגרום לה לאי שקט. בקיצור, גשי לבדיקה פיזיולוגית ובמקביל נסי לבדוק מה השתנה וחסר למתוקה.

פרחי באך בהחלט מועילים מאד לחתולים אשר מייללים על רקע נפשי – חרדות, וכד'. אבל, חשוב לתת זאת בעזרת בעלי מקצוע ולוודא שמבחינות פיזילוגיות והתנהגותיות הכל מעולה. תוכלי לפנות אלינו בנושא זה ונעזור בשמחה – גם בענין תמציות צמחים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חתול שחור לבן וחתול ג'ינג'י. ShutterStock
"טובים השניים", זה לגמרי נכון גם לגביהם/ShutterStock

יש לי חתולה ורציתי לברר, במידה ואחליט לצרף חתול נוסף, האם יש העדפה לצרף זכר או נקבה?

מעולה ומומלץ ביותר באופן חד משמעי, אם כמובן את פנויה לכך נפשית, לצרף חתול או חתולה למשפחתכן, כלומר לחייך ולחיי חתולתך.

אין כל משמעות למין או לגיל. יחד עם זאת, חשוב מאד לעשות התאמה בכל הנוגע לאופי ולהתנהגות. אבל – גם זה לא משמעותי. אם למשל, תמצאי חתול אבוד ברחוב או תתאהבי באחד מאלו החייבים בית ואשר נמצאים בבית מחסה של אחת העמותות ותרצי לאמץ אותו או אותה לחייך.

חובה, יחד עם זאת, שהחתול הנוסף יהיה מסורס אם מדובר בזכר או מעוקרת אם זאת נקבה. אם מדובר בגור אז לא לשכוח לבצע הניתוח בגיל 5 חודשים ולא מאוחר יותר.

חובה כמובן גם כן לעשות קליטה מתאימה וזה אומר הפרדה מלאה למשך כשבועיים בין החדש שיהיה (או תהיה) בחדר נפרד כזה שהחתולה לא שלך לא מרגישה צורך קבוע להיות בו. אנא ראי הנחיות לקליטה והמלצות בכל הנוגע להתאקלמות מעולה בכתבה המצ"ב שלנו. המון הצלחה וכמו שאומרים תמיד וזה נכון גם לחתולים "טובים השניים מן האחד". זה פשוט נפלא מכל הבחינות – פיזית, רגשית וכמובן, התנהגותית. מומלץ חד משמעית.

אילוסטרציה. ShutterStock
מומלץ חד משמעית. שני חתולים בבית/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully