וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הארכה נוספת של התקנות לשעת חירום

פנחס וולף

23.5.2011 / 11:33

ועדה משותפת של הכנסת אישרה הארכה בשנה נוספת של תוקף התקנות לשעת חירום. נציגי האגודה לזכויות האזרח טענו כי יש להאריך את הצווים לחצי שנה בלבד. "הגיע הזמן להיפטר מהתקנות"

חברי הוועדה המשותפת לוועדות חוץ וביטחון וחוקה של הכנסת אישרו הבוקר (שני) הארכת נוספת למשך שנה של תוקף התקנות לשעת חירום, שחלים בישראל מאז קום המדינה. במהלך הדיון אמר נציג השב"כ כי השירות תלוי במגוון רחב של פעולות במצב החירום בישראל ובצווים התלויים במצב זה. משום כך, אמר נציג השב"כ, כי יש חשיבות בהארכת הצווים. מנגד, נציגי האגודה לזכויות האזרח טענו בדיון שאין סיבה הגיונית להאריך היום, ואם כבר מתעקשים להאריך את הצווים, יש צורך להאריכם לחצי שנה בלבד ולא לשנה.

בתגובה להארכת התקנות לשעת חירום אמר ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) כי "הגיע הזמן להיפטר מהתקנות לשעת חירום, אין בהן צורך היום. יש לחזק את הדמוקרטיה באמצעות חקיקה בכנסת. הגיע הזמן להפוך את ישראל למדינה יותר נורמלית, אחרי 63 שנות קיומה". הורוביץ הוסיף כי "התקנות לשעת חירום קיימות עוד מימי המנדט הבריטי וכבר מזמן צריך היה לבטלן. הן נועדו לתת סמכויות לא דמוקרטיות לממשלה ולאפשר לה לעקוף חוקים".

בתוך כך נודע כי במהלך השנה החולפת ביטלה הוועדה כמחצית מהתקנות לשעת חירום וצמצמה את מספרן מ-158 ל-68 תקנות. מלבד התקנות, ישנם גם 11 חוקים לשעת חירום שתוקפם יוארך בשנה נוספת. האישור הסופי יובא בפני מליאת הכנסת ביום שני הבא. בין התקנות שבוטלו ניתן למצוא את הפיקוח על ייצור ומכירה של "קמח סטנדרט פלסטינאי א"י" משנת 1942, תקנת "צו הגנה (אריזה רהט-לקום והסחר בו) התשי"ז -1956", חיקויים של תוצרת חלב, איסור הייצור והמכירה משנת 1943, פיקוח על מכירת בשר גמל, חובת סימון מזון המכיל חומר צביעה משנת 1965 ועוד.

אבל כאמור, ישנן עדיין תקנות רבות בתוקף. כך למשל, נושא טיפול בדגים, פיקוח על יבוא מזונות, תכשירים להדברת מזיקים לאדם ופיקוח על ייבוא וייצוא של יהלומים. כמו כן יוארך גם תוקפם של חוקים כדוגמת פקודת מניעת טרור, סמכויות שעת חירום וחוק למניעת הסתננות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully