וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס אל-על ביצע נחיתת חירום מוצלחת בנתב"ג

אריאל נוי

23.5.2011 / 6:40

בשל דיווח של הצוות לפיו יש תקלה טכנית בטיסה 027, שב המטוס על עקבותיו ולאחר שעות מתוחות נחת בנתב”ג. "התכוננו לגרוע מכל", סיפר הקברניט. צפו בהיערכות כוחות ההצלה

אורי לנץ

(צילום: דניאל בוק, אורי לנץ, עריכה: יאיר דניאל)

מטוס בואינג 777 של אל-על בטיסה 027 שיעדה שדה התעופה ניוארק, ועליו 279 נוסעים, נחת הבוקר (שני) בנחיתת חירום בנמל התעופה בן גוריון. חשד לשבר בגלגל הכנף השמאלית גרם למטוס לשוב על עקבותיו. לפני שנחת, בשעה 05:30 בבוקר, נאלץ המטוס לרוקן את מכלי הדלק שלו מעל הים, במטרה לצמצם את הסכנה בטרם ינחת. עם הנחיתה, הופנו נוסעי המטוס למטוס חלופי, והם צפויים להמריא בקרוב.

קברניט הטיסה, דודי קנט, שהצליח להנחית את המטוס בתל אביב למרות התקלות, סיפר על התחושות בתא הטייס: "התכוננו לתרחיש הגרוע מכל, כמו שאנחנו עושים תמיד במקרים כאלה. היינו רגועים. לא שקטים, אבל מתפקדים בצורה רגועה". בהמשך סיפר קנט כי מדובר בתקלה נדירה, המצביעה על שבר בגלגל, שייתכן שיקרוס במהלך נחיתה. "התייחסנו לתקלה כאמיתית, וכזו היא אכן הייתה" סיפר קנט.

בין הנוסעים היה גם מאמן קבוצת הכדורגל של עירוני קרית שמונה, רן בן שמעון, שסיפר בצאתו מהמטוס כי "ברגעים כאלה אתה מבין כמה חשוב לחיות". ברגעי הלחץ הבטחתי לעצמי כמה הבטחות, עכשיו צריך לממש אותן". ערן, דייל אל-על שהיה על הטיסה, סיפר על התנהגות הנוסעים במהלך הטיסה: "אנחנו גילינו על התקלה כמה דקות לאחר ההמראה. ברגע שהבנו את מהות התקלה, סיפרנו עליה לנוסעים. אני חייב לציין שהנוסעים שמרו על רוגע וסדר, ונודה להם על שיתוף הפעולה". עוד סיפר הדייל כי הנחיתה הייתה רגועה במיוחד: "האמת", הודה ערן, "היא הייתה טובה מהרבה נחיתות אחרות שלנו".

כוננות חירום בנתב"ג

הסוף טוב, אבל הלילה בנמל התעופה היה מתוח במיוחד. כוחות כיבוי אש וכוחות גדולים של מגן דוד אדום הגיעו לשדה התעופה, ומצב חירום הוכרז בשדה התעופה בטרם הנחיתה. כוחות מד"א נפרשו בשדה התעופה מחשש לאירוע רב נפגעים. רשף בועז רקיע מכוחות הכיבוי מסר לוואלה! חדשות כי "25 צוותי כיבוי מכל אזור המרכז נפרשו בשדה, בהתאם לנוהל חירום".

מצב החירום גרם לשיבושים קשים בתנועת הנוסעים בנמל התעופה. נוסעים רבים בטיסות שנחתו בשדה, נאלצו לחכות זמן רב בטרם קיבלו את מזוודותיהם, וזאת בשל העובדה שכל כוח האדם בשדה הוסט לצורך טיפול באירוע החירום. עם זאת, כוח גיבוי של עובדי השדה הגיע למקום, וכעבור כשעה התחדשה חלוקת המזוודות בנמל התעופה.

בהכנת הידיעה השתתף אריאל קריל.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

(עדכון ראשון: 02:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully