וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים אמת בדמשק: "44 הרוגים" או "17 הרוגים"?

22.5.2011 / 14:27

עיתוני הממסד בסוריה הציגו גרסה סותרת לדיווחים המתבססים על עדויות המפגינים. לאחר שארגוני זכויות אדם טענו כי בסופ"ש נהרגו 44 מפגינים, השלטון טוען כי מדובר ב-17 הרוגים בלבד

כמדי סוף שבוע, גם בסוף השבוע האחרון נהרגו עשרות בני אדם בהפגנות מחאה ברחבי סוריה. בעשרת השבועות שבהם מתקיימות ההפגנות נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, שיטת ההפגנות וההרג חוזרת על עצמה: לאחר תפילות יום השישי פורצות הפגנות גדולות שבמהלכן הורגים כוחות הביטחון מפגינים רבים, וביום שבת נערכות הלוויות ההרוגים. לעיתים גם במהלך ההלוויות יורים כוחות הביטחון לעבר משתתפי ההלוויות.

כמדי שבוע, הגרסה של המפגינים שונה לחלוטין מגרסת המשטר. בניגוד לטענת ארגוני זכויות אדם, לפיה במהלך הימים האחרונים נהרגו 44 בני אדם מאש כוחות הביטחון הסורים, השלטונות טוענים כי 17 בלבד נהרגו, ושחלקם הגדול הם חיילים. עוד גורסים השלטונות כי בניגוד לסברה לפיה המפגינים נורו על ידי כוחות הביטחון, הרי שהם נהרגו על ידי "חוליות טרור חמושות" שפעלו, לטענת גורמי שלטון, "על רקע פלילי".

העיתון הממסדי הסורי "אל-ווטן" הציג הבוקר (ראשון) את גרסת השלטונות, לפיה ברחבי המדינה, החיים מתנהלים כהרגלם: "למרות מעשי ההרג, ההרס והצתת מתקני הציבור במספר ערים בסוריה, השקט הציבורי ממשיך לשרור והאנשים ממשיכים בחייהם הרגילים. במקביל עולים סימני שאלה מי הגורם שמפיק תועלת מהצתת האזורים".

כתב העיתון בדומא, פרבר של דמשק, דיווח כי בניגוד לטענות רויטרס, אל-ג'זירה, ו-אל-ערביה, לפיהן פרצו בעיר הפגנות, "המצב בעיר ובסביבתה היה שקט ורגוע אתמול ושלשום". גם כתב העיתון בעיר דיר א-זור דיווח כי בניגוד לנטען, המצב בעיר רגוע ולא אירע שום דבר חריג. בערים חומס ואדליב, שם לטענת המפגינים נהרגו עשרות בני אדם, מבהירים ב-'אל-ווטן' כי "קבוצות חמושות ירו למוות באזרחים ותקפו מטות משטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully