וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאישור: עדיפות ליוצאי צה"ל בקבלה לעבודה

פנחס וולף

22.5.2011 / 13:39

למרות מחאת הח"כים החרדים והערבים, אישרה ועדת החוקה בהכנה לקריאה ראשונה את החוק המבקש להעניק עדיפות ליוצאי צבא בקבלה לעבודה בשירות המדינה. "שירות לטובת המדינה יילקח בחשבון"

בשורה ליוצאי צבא ביום המילואים: ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (ראשון) בהכנה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) המבקשת להעניק עדיפות ליוצאי צבא ושירות לאומי בקבלה לעבודה בשירות המדינה. זאת, חרף מחאתם של נציגי החרדים והערבים שהתנגדו נחרצות להצעת החוק בטענה כי היא עשויה לפגוע בזכויותיהם של הצעירים החרדים והערבים להתקבל לשירות הציבורי.

לפי הצעת החוק, כאשר שני מועמדים ניגשים למכרז בשירות המדינה, כשהם שקולים בתכונותיהם ובכישוריהם, תינתן עדיפות למועמד שסיים שירות בכוחות הביטחון או בשירות לאומי. עם זאת, עולים שיגיעו לארץ לאחר גיל הגיוס לא יופלו לעומת יוצאי צבא.

עמאר אמר בדיון כי "צעיר שרק השתחרר מצה"ל לאחר שלוש שנות שירות בקו האש תוך סיכון חיים, מוגבל ביכולת שלו להתקבל למשרה בשירות המדינה, לעומת מי שהשתמט מהשירות ובזמן הזה למד באוניברסיטה וצבר ניסיון תעסוקתי. משכך, אני מתכוון לקבוע כי שירות לטובת המדינה יילקח בחשבון ויינתן לכך ביטוי הולם בעת התמודדות במכרז למשרה במגזר הציבורי".

במהלך הדיון הסוער, טענו נציגי משרד המשפטים כי יש לבדוק אם יש בהצעת החוק פגם בהיותה מפלה קבוצות אוכלוסייה אחרות על חשבון יוצאי צבא. בתגובה לכך אמר יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) כי "אם כך הדבר, מן הראוי לבטל גם את החלקות הצבאיות בבתי העלמין, כי גם שם יש אפליה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully