וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יועצי אבו מאזן נגד הכרזה על מדינה פלסטינית"

22.5.2011 / 13:26

במסמך שכתבה יועצת של שר החוץ ליברמן, נטען כי מחלקת המו"מ של אש"ף ייעצה לאבו מאזן שהכרזה חד צדדית על מדינה בספטמבר תפגע בפלסטינים. על פי המסמך, אבו מאזן חושב על מורשתו בלבד

ממסמך המוגדר כ"רגיש" שחיברה היועצת של שר החוץ אביגדור ליברמן, עולה כי על פי ההערכה של מחלקת המשא ומתן של אש"ף, החלטה חד צדדית באו"ם תביא לעימות בין פלסטינים לישראלים ובכך תקטין את הסיכויים להקמת מדינה פלסטינית בפועל. על פי המסמך, מחלקת המשא ומתן הביעה עמדה זו באופן נחרץ מול יו"ר הרשות, אבו מאזן, שסירב לקבלה.

עוד נטען במסמך, כי אבו מאזן החליט על "אסטרטגיית יציאה" מתפקידו, שמשפיעה בצורה דרמטית על התנהלותו מול ישראל ועל הסיכויים להתקדמות מדינית. על פי המסמך, אבו מאזן בונה את "אסטרטגיית היציאה" בשל העובדה שהחליט לא לשוב ולהתמודד על תפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית בבחירות הקרובות. על כן, האסטרטגיה שלו היא בעיקר לבנות את המורשת שברצונו להשאיר אחריו ולעזוב את השלטון מרצונו, ולא כפי שקרה למובארק.

"מתחרה ביאסר ערפאת"

המסמך קובע כי "בשנתיים האחרונות, התנהלותו של אבו מאזן נבעה מתוך הנחה שהוא לא יצליח להגיע עם ממשלת הימין בישראל להסכם, ומתוך הבנה כי קל יותר לפגוע בתדמיתה ובלגיטימיות של ממשלת ישראל בקרב הממשל האמריקאי ובאיחוד האירופי. כתוצאה מכך, נראה שאבו מאזן החליט לנטוש את רעיון הפיוס ומיקד מאמציו בניסיון לפגוע בתדמיתה של ממשלת ישראל בעיני המערב". זו גם הסיבה, על פי המסמך, בגללה אבו מאזן לא קיבל את עמדת יועציו במחלקת המשא ומתן.

בשל כך, נטען במסמך, אבו מאזן חתם על ההסכם עם חמאס ועושה מאמצים להקים את המדינה הפלסטינית, כדי לשוות לעצמו דימוי של "אב רוחני" שייסד את המדינה הפלסטינית. מצד שני הוא ממשיך לנסות לרצות את המערב כדי לזכות במספר רב ככל היותר של מדינות שיתמכו בהקמת מדינה פלסטינית בספטמבר. לכן, הוא ממשיך להכריז על התנגדותו לטרור. האסטרטגיה שלו בינתיים כנראה מצליחה, משום שלדברי מחברת המסמך, המערב רואה בהכרזות אלו הישג גדול.

היועצת של ליברמן טוענת במסמך, שלדבריה נשען על מגוון שיחות עם גורמים במשרד החוץ ועם גורמי חוץ, כי יו"ר הרשות הפלסטינית מנסה להתחרות בדמות ההיסטורית של יאסר ערפאת ובשנתיים האחרונות הוא מציג עמדות קשוחות יותר מאלו שהציג ערפאת. המסקנה של המסמך היא ש"אבו מאזן אינו פרטנר לקידום התהליך המדיני, אלא להיפך. הוא משעבד את האינטרסים והמשאבים של הרש"פ ואת התהליך המדיני להבטחת שלומו האישי, שלום משפחתו ומיקומו בהיסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully