וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנות מאסר ליחיא טורק שסייע ברצח אביב אילוז

22.5.2011 / 11:54

12 שנים לאחר רצח הפעוט אביב אילוז, נגזרו על יחיא טורק 15 שנות מאסר. טורק, שבתחילה הואשם ברצח אילוז, ייצא מהכלא בעוד שנתיים אם יקוצר שליש מתקופת מאסרו

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) 15 שנות מאסר על יחיא טורק שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בסיוע לרצח הפעוט אביב אילוז בשנת 1999. יצוין, כי טורק כבר עצור תשע שנים במסגרת הפרשה, ואם מאסרו של טורק יקוצר בשליש, הוא יכול להשתחרר עוד כשנתיים.

פרקליטו של טורק מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד אבי כהן, אמר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "מדובר בהסדר לא שגרתי, זאת לאחר שטורק זוכה בעבר מהרצח. אנחנו הודנו שהוא הכין מטען אבל עד היום לא יודעים אם זה המטען שגרם למותו של הפעוט, מכיוון שאדם אחר שמת בינתיים הודה בפני גורמים משטרתיים שהוא זה שהניח את המטען". כהן הוסיף כי "הוא עבר תשע שנים מאוד קשות בבידוד וחלה התדרדרות במצבו הבריאותי. הוא היה מודע לסיכונים שבמשפט רצח ולכן בחר לחתום על עסקת טיעון".

"מודה כדי לגמור עם זה"

טורק הואשם במקור ברצח הפעוט, אולם במסגרת הסדר טיעון שונה סעיף האישום. פרקליט המדינה, משה לדור, ניסה לבטל את ההסדר, בין השאר בשל התנגדות המשפחה, אולם לפני כחודשיים קבע בג"ץ שיש לכבד את ההסדר. יצוין כי ההסדר נחתם עם פרקליטת מחוז תל אביב הקודמת, עו"ד רות דוד, באישורו של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד יהושע למברגר.

במהלך הדיון בו הורשע טורק, לאחר שהוצג ההסדר בפני השופטים, נשאל טורק האם הוא מודה בכתב האישום המתוקן, ועל כך הוא ענה: "אני מודה כדי לגמור עם זה. אני רוצה לגמור את התיק הזה, קשה לי כל השנים". השופטת שרה דותן הפסיקה את הדיון כדי לאפשר לטורק לחשוב אם הוא רוצה להודות. לבסוף הוא הודה, והורשע, וכאמור היום ניתן גזר דינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully