וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים מתכננים: נצעד שוב לישראל ב-5 ביוני

21.5.2011 / 14:07

לאחר הצלחתם ביום הנכבה, החליטו מארגני ההפגנות בפייסבוק להכריז על תאריך נוסף בו יצעדו פלסטינים לעבר ישראל. המארגנים קראו לפלסטינים בכל העולם להגיע לנתב"ג לדרוש את זכות השיבה

5 ביוני 2011 – זהו התאריך שבו מתכוונים פליטים פלסטינים ברחבי העולם הערבי לצעוד שוב לעבר הגבולות עם ישראל. לאחר ההצלחה שרשמו מארגני ההפגנות בפייסבוק, במהלכן צעדו אלפים לעבר הגבול עם ישראל ביום הנכבה, קראה היום (שבת) הוועדה המכינה לתהלוכות השיבה לצעוד שוב ב-5 ביוני – יום השנה למלחמת ששת הימים. "15 במאי הוא רק ההתחלה. נצעד ב-5 ביוני שוב לעבר הגבול עם ישראל", כתבו.

"אנו קוראים לכל הפליטים הפלסטינים להשתתף בתהלוכת השיבה השנייה ב-5 ביוני – יום זכר למתקפה הישראלית ב-67'. כל הפליטים בירדן, לבנון, סוריה, עזה, והגדה נקראים לערוך הפגנות שקטות לעבר הגבול עם ישראל", נכתב. הוועדה קראה בהודעה שפרסמה גם לפליטים פלסטינים ברחבי העולם להגיע באותו יום, או מספר ימים לפניו, אל שדה התעופה בישראל ולממש את זכות השיבה, כלשונם.

עוד נכתב, כי ישראל צריכה להישאר במצב של "כוננות מתמדת, חשש ומבוכה", שכן "התהלוכות לא ייפסקו אלא לאחר מימוש זכות השיבה של כל הפליטים לחיפה, יפו, אשקלון וכל יתר הערים הכבושות". בנוסף קראה הוועדה לגורמים ברחבי העולם לפעול למען העמדה לדין של בכירי ההנהגה בישראל בגין "רצח מפגינים" במהלך יום הנכבה.

לאחר אירועי יום הנכבה, הבטיחו המארגנים בפייסבוק לצעוד שוב לישראל ביום שישי שחלף. בשל כך, הכריז אתמול אלוף פיקוד הצפון, גדי אייזנקוט, על יישובי צפון רמת הגולן ובכללם הכפר מג'דל שמס כעל שטח צבאי סגור למספר שעות.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully