וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 הרוגים ו-16 פצועים בפיצוץ במפעל אייפד בסין

21.5.2011 / 0:43

שני בני אדם נהרגו ו-16 נפצעו בפיצוץ שאירע במפעל בעיר צ'נגדו סין בו מיוצר מכשיר האייפד של חברת אפל. "סביר להניח שהפיצוץ יפגע בייצור אייפד, אבל רק לטווח קצר"

פיצוץ שאירע במפעל של חברת פוקסקון בעיר צ'נגדו בסין, האחראי על ייצור חלק ניכר ממחשב הטאבלט אייפד של אפל
גרם למותם של שני אנשים לפחות ופציעתם של 16 בני אדם, והביא להשהיית הייצור במקום. סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי אזור המפעל נחסם לתנועה על ידי המשטרה.

פוקסקון מסרה כי נסיבות הפיצוץ נחקרות על ידי המשטרה המקומית, וכי החברה משתפת פעולה עם החקירה. עוד מסרה פוקסקון כי הייצור במתקן הושעה עד להשלמת חקירת המשטרה. בהודעה שפירסמה השלטון המקומי של צ'נגדו נאמר כי שני בני אדם מתו כתוצאה מהפיצוץ, וכי 16 נפצעו, בהם שלושה במצב קשה. מהודעת השלטון המקומי השתמע כי נפסלה אפשרות של פיצוץ מכוון.

המפעל של פוקסקון בצ'נגדו זוהה בעבר בדיווחים בתקשורת המקומית כאתר הייצור של מחשבי הלוח טאבלט של אפל. עד זמן כתיבת שורות אלה, לא נמסרה תגובה מצד אפל.

אמנם עדיין לא ידוע מה תהיה השפעת הפיצוץ על ייצור אייפד, אולם העיתוי שלו עבור אפל הוא גרוע, שכן החברה השיקה בחודש מארס את מכשיר אייפד 2, ומתקשה גם כך לעמוד בביקוש למחשב הלוח. "בכל פעם שמתרחש פיצוץ מסוג זה, יש להניח כי תהיה לכך השפעת כלשהי על קו הייצור", אמרה האנליסטית רודה אלכסנדר מחברת HIS iSuppli, בראיון לעיתון "וול סטריט ג'ורנל". עם זאת ציינה כי ההשפעה ככל הנראה תהיה קצרת טווח שכן קרוב לוודאי שפוקסקון תפעל במהירות למציאת פתרון לבעיה.

העובדים חתמו על הסכם שלא יתאבדו

המפעל של פוקסקון בצ'נגדו ספג בשנה החולפת ביקורת חריפה עקב תנאי העובדים במקום והתאבדות כתריסר עובדים בשנה שעברה. בתחילת החודש דיווח העיתון הבריטי "גרדיאן" כי חקירה שבדקה את תנאיהם של העובדים בסין חשפה כי הפועלים אשר מייצרים את רכיביהם של מכשירי האייפון והאייפד עובדים בתנאים קשים כדי שאפל תוכל לעמוד בביקוש הרב למכשיר.

המחקר, אשר נערך על ידי המכון לחקר חברות בינלאומיות ו-Sacom - שני ארגונים ללא מטרות רווח - מצא כי בשני מפעלים גדולים של חברת פוקסקון בדרום סין סובלים הפועלים משעות עבודה ארוכות ומתנאי עבודה קשים. עוד מצא המחקר כי פוקסקון - אשר יותר מעשרה עובדים במפעליה שמו קץ לחייהם בשנה שעברה - חייבה את העובדים לחתום על התחייבות שלא להתאבד.

בדו"ח מתוארת תמונה קשה של חייהם של 500 אלף עובדים במפעלי פוקסקון בשנזן ובצ'נגדו, אשר מייצרים מיליוני מוצרים של אפל מדי שנה, והוא מאשים את החברה בכך שהיא מתייחסת לעובדיה "בצורה לא אנושית, כמו אל מכונות".

לפי הדו"ח, שעות נוספות במפעל הן עניין שבשגרה. על אף מגבלה בחוק של עד 36 שעות בחודש, עובדים במפעל עבדו 98 שעות בחודש. בניסיון לעמוד בלחץ הייצור של האייפד הראשון, לחלק מהעובדים ניתן יום חופשי אחד על כל 13 ימי עבודה. מגוריהם של העובדים צפופים, וחלים עליהם חוקים נוקשים. עובד שהשתמש במייבש שיער במגורים, למשל, אולץ לחתום על התחייבות כי לא יעשה זאת שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully