וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר: אצית במדורה "תמונת אובמה האנטישמי"

21.5.2011 / 0:32

לאחר שקבוצת נטורי קרתא העלתה באש את דגלי המדינה, גם פעילי הימין מצטרפים לחגיגה. הם הדפיסו מאות כרוזים עם תמונות נשיא ארצות הברית, אותם יציתו במדורת ל"ג בעומר: "זו מסורת"

פחות מיממה לאחר נאומו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, לפיו על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים להתבסס על קווי 1967, פעילי ימין קיצוני מגיבים באש. איתמר בן גביר וחבריו הדפיסו כרוזים ועליהם מתנוססים פניו של הנשיא האמריקאי, ובכוונתם להציתם. כבר שלשום ניתן האות למסורת השנתית של ניצול מדורות החג ליצירת פרובוקציה: מאות נטורי קרתא השתתפו בהילולת הרשב"י בשכונת מאה שערים שבירושלים, והעלו שם באש את דגלי המדינה.

למרות שחברון יודעת בשבועות האחרונים שקט ביטחוני, יחסית, נאומו של אובמה עורר בקרב קיצוני העיר חוסר ודאות בנוגע לעתיד ההתיישבות בה. הם מתכננים להביא את תסכולם לידי פורקן במדורה שיציתו בגבעה סמוכה לעיר, שם יציתו כרוזים שעליהם נכתבה הסיסמה "ברק אובמה סוכן אש"ף בבית הלבן", במחאה נגד מי שנתפש, בעיניהם, כאויב המולדת.

"למחות את זכר עמלק, האדמה יהודית ואין עליה חולק"

"מדובר במסורת ארוכת-שנים של פעילי ימין. אנו מנסים להסביר לדור הצעיר מיהם שונאי ישראל. כשהייתי נער, היינו נוהגים לשרוף תמונות של יאסר עראפת - אך בחג הזה ברק אובמה יהיה כוכב האירוע", מספר בן גביר. "רצונו של נשיא ארצות הברית האנטישמי להחזיר אותנו לקווי 67' יגרום לתושבי תל אביב וכפר סבא - ובטח לתושבי חברון - להתהלך בתחושה מתמדת של פחד מימים של קסאמים, גראדים ומרגמות. אובמה, מבחינתו, הוא אישיות בלתי רצויה בארץ", הם מוסיפים.

לא רחוק מחברון, בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים, מתוכננת מדורת מחאה נוספת, בארגונה של תנועת "ישראל יהודית". יו"ר הארגון נסים פדידה תועד כבר בסיום אירועי "יום הנכבה" ולאחר אירוע הדריסה בתל אביב, כשהוא מצית דגלי אש"ף. "בחג הזה ננסה למחות את זכר עמלק, ונשרוף במדורה תמונות של אבו מאזן, כמי שחבר לחמאס בהסכם שמטרתו להקים מדינת טרור ביהודה ושומרון", הוא מציין. "מיקום המדורה שלנו הוא סמלי, ונועד להעביר מסר חד משמעי לרשות הפלסטינית, לפיו מדובר באדמה יהודית שאין עליה מחלוקת".

הרב שלמה אבינר מההתנחלות בית אל, שבין היתר אמר בזמנו כי ברוך גולדשטיין הוא "צדיק לברכה" - וגונן על נשיא המדינה לשעבר משה קצב שהורשע באונס - טען בשיחה עם וואלה! חדשות כי מנהג הדלקת המדורות בל"ג בעומר הוא חדש מאוד ו"אינו מוזכר באף מקום". מכיוון שלטענתו לא קיים אזכור לחג במקורות, הרי שגם אין כל הלכות בעניין מנהגיו. "אני לא יודע אם אובמה רשע או לא, אבל אנחנו לא יכולים שלא להתחשב בעמים אחרים. אנחנו שמחים שיש לנו מדינה עצמאית, אבל זו לא מדינה שאין לה קשרים עם מדינות בעולם".

בהכנת הידיעה השתתף מוטי לוי.

לפנייה לכתב: bobi1979@walla.com

(עידכון ראשון: 20:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully