וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתיחות: הסתיימה פגישתם של אובמה ונתניהו

20.5.2011 / 18:30

יממה לאחר נאומו המפתיע של נשיא ארה"ב, נפגש אובמה עם נתניהו לדיון במתווה המדיני שהציג. נתניהו צפוי לדרוש מאובמה לעמוד בהתחייבויותיו לישראל ולא לדרוש ממנה לסגת לגבולות 67'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה נועדו הערב (שישי) בבית הלבן. השניים דנו בסוגיות הליבה במשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית. לפני כניסתו של נתניהו לפגישה הוא כתב בספר האורחים של הבית הלבן: "מיטב האיחולים עבור הציפייה המשותפת שלנו לשלום, לביטחון ולדמוקרטיה בעולם שמשתנה בקצב מהיר".

פגישתם של השניים התקיימה על רקע המתיחות שנוצרה ביניהם בעקבות נאומו של אובמה אתמול, בו הכריז כי יש להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67'. מוקדם יותר היום דיווח גורם בכיר בפמליית נתניהו כי ראש הממשלה התאכזב מנאומו של אובמה שציין בדבריו כי ההסכם חייב לכלול מדינה פלסטינית מפורזת עם חילופי שטחים מוסכמים וסידורי ביטחון.

נתניהו נחת בשעות הצהרים בוושינגטון והתייחס בתדרוך לעיתונאים במטוס לפגישתו הקרבה עם אובמה. "יש דברים שאין לטאטא מתחת לשטיח. לפעמים להיות צודק זה גם להיות חכם. כך בעיקר בנושאים היסודיים, החשובים לקונצנזוס הישראלי", אמר ראש הממשלה, "אלה הם גם הנושאים שאעלה בפני הנשיא ובנאומי בקונגרס".

"מתווה אובמה דוחק את ישראל לפינה"

הבוקר דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי אובמה אמר לעוזריו הקרובים כי הוא לא סבור שנתניהו יהיה נכון לעשות את הוויתורים הנחוצים, להשקפתו, בכדי להגיע להסדר שלום כולל עם הפלסטינים. נתניהו, שיחד עם יועציו האזין לנאום בטרם המראתו לארצות הברית, התלונן כי "מתווה אובמה" דוחק את ישראל לפינה שכן הסכם על בסיס גבולות 67' עם חילופי שטחים מוסכמים יחשוף את ישראל לסכנה ביטחונית.

עוד דווח בעיתון האמריקאי, כי מספר שעות לפני נאום אובמה אתמול, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, והביע את מורת רוחו נוכח כוונתו של אובמה להצהיר כי הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'. עוד דווח, כי מקורביו של נתניהו טוענים כי הוא מעוניין שארה"ב תגונן על ישראל מפני ההצבעה באו"ם על ההכרה במדינה פלסטינית בחודש ספטמבר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully