וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליידרמן אסף מידע על קשרי רוסיה עם מדינות ערב"

20.5.2011 / 14:54

סוכנות הביטחון הפדרלית ברוסיה טוענת כי הנספח הצבאי הישראלי שגורש, ואדים ליידרמן, אסף מידע על שיתופי הפעולה הטכנולוגים והצבאיים של רוסיה עם מדינות במזרח התיכון

סוכנות הביטחון הפדרלית של רוסיה טוענת שואדים ליידרמן, הנספח הצבאי הישראלי ברוסיה שגורש לפני מספר ימים בחשד לריגול, ניסה לקבל מידע על שיתופי פעולה טכנולוגים-צבאיים של רוסיה, בין השאר, עם מדינות ערב ומדינות ברית המועצות לשעבר. כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות הרוסית RIA.

כמו כן, סוכנות הביטחון הפדרלית מסרה כי רוסיה לא התכוונה לפרסם כל מידע על גירוש אזרח זר, אבל ישראלים הדליפו את הדבר בכוונה כדי להקדים הודעות בתקשורת.

לפי הדיווחים שפורסמו עד כה, ליידרמן, קצין בחיל האוויר, עוכב לחקירה בסוף השבוע שעבר במהלך פגישה שקיים בבית קפה במוסקבה. הוא תושאל על ידי הרשויות וגורש עוד באותו היום בשל חסינותו הדיפלומטית. מאז נחיתתו ועד הימים האחרונים תושאל על ידי גורמי ביטחון בישראל, בין היתר על ידי הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) וכן על ידי גורמי שב"כ - שמצאו כי אין יסוד לטענות, בין היתר, לאחר בדיקת פוליגרף מוצלחת שעבר. במערכת הביטחון אומרים באופן חד משמעי כי אל"מ ליידרמן לא היה מעורב בריגול, ומעריכים כי ייתכן והתנהגותו פורשה בצורה לא נכונה על ידי הרוסים.

משרד החוץ הרוסי אישר אתמול את הפרטים. לפי ההודעה, שתוכנה פורסם בסוכנות הידיעות הרוסית, ליידרמן נתפס ביום חמישי שעבר בעודו מקבל מידע סודי מאזרח רוסי, וגורש מיידית מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully